مشاور پایه یازدهم واحد شریعتی: تهدید تعطیلات را به فرصت تبدیل کنید

امین طالقانی مشاور پایه یازدهم دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی می گوید دانش آموزان در تعطیلات دروس عمومی و اختصاصی را پیش مطالعه کنند.

تعطیلی ناگهانی مدارس تهران به علت آلودگی هوا تهدیدی برای روند آموزش دانش آموزان دبیرستان های دوره دوم است. «امین طالقانی» مشاور پایه یازدهم دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی اعتقاد دارد می توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد. 

طالقانی در توضیح این موضوع می گوید: «هر مدرسه برای آموزش دانش آموزان بازه زمانی مشخصی دارد و نمی تواند فراتر از آن عمل کند. بنابراین تعطیلی مدارس باعث می شود که معلمان آموزش را با سرعت بیشتری انجام دهند. هنر دانش آموز خوب این است که تهدید را تبدیل به فرصت کند. فرصت این تعطیلات پیش بینی نشده این است که هر دانش آموز ضعف ها و قوت های آموزشی خود را بررسی کند.»

او می افزاید: «ضعف ها و قوت های دانش آموزان بعد از امتحانات و توزیع کارنامه ها مشخص شده است. یعنی هر دانش آموز می داند که در چه درس هایی نمره پایین و یا بالا کسب کرده است. حالا زمان آن است که نقاط ضعف را ابتدا بررسی کنید و برای برطرف کردن آنها برنامه ریزی و تلاش کنید.»

طالقانی می گوید دانش آموزان علاوه بر رفع مشکلات درسی، به درسهای آینده هم بپردازند: « باید بر درسهای نیمسال دوم  هم تمرکز ویژه ای داشت. برای اینکه در امتحانات ترم دوم موفق باشید باید از همین زمان کار را جدی شروع کنید. در دروس عمومی پیش مطالعه انجام دهید و نگاهی کلی به دروس اختصاصی که هفته آینده تدریس می شود داشته باشید. این کار باعث می شود ذهن برای پذیرش مطالب علمی آماده تر باشد. در نظر گرفتن این موارد پیشرفت آموزشی را سریعتر می کند.»

اخبار پیشنهادی