سامانه آزمون های تشریحی را بشناسید

معاونت آموزش مجتمع علامه طباطبایی در اطلاعیه ای نحوه ورود و جزییات استفاده از سامانه آزمون های تشریحی ویژه دانش آموزان را شرح داده است.

در این اطلاعیه آمده است، آزمون های مفاهیم ویژه دبیرستان های دوره اول مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی به وسیله سامانه آزمون های تشریحی تصحیح می شود. این سامانه که سال گذشته به صورت آزمایشی برای آزمون های مفاهیم به کار گرفته شد، از ابتدای سال ۹۷ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است.

دانش آموزان علامه ای برای مشاهده نمره آزمون مفاهیم می توانند از طریق نوار بالای صفحه اول سایت alameh.ir در بخش امور دانش آموزان روی گزینه سامانه آزمون های تشریحی کلیک کنند.

نام کاربری دانش آموزان در سامانه آزمون های تشریحی همان کد داوطلبی آن ها است که قبلا از طریق مدرسه در اختیار آنان قرار داده شده است. گذرواژه هر دانش آموز نیز کد ملی او است. دانش آموزان دقت داشته باشند که تمامی ده رقم کد ملی را در قسمت گذرواژه وارد کنند.

پس از ورود به سامانه، آزمون هایی که در طول سال تحصیلی برگزار شده و آزمون های پیش رو در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است. دانش آموز با کلیک روی گزینه مشاهده نتایج می تواند به محض وارد کردن نمره توسط دبیر، از نمره هر سوال با خبر شود. در سامانه آزمون های تشریحی مجتمع علامه طباطبایی سوالات آزمون مفاهیم تفکیک شده و هر سوال برای دبیری که از قبل برای تصحیح انتخاب شده فرستاده می شود.

لازم به ذکر است در صورتی که در هنگام مشاهده سامانه، روند تصحیح سوالات ادامه داشته باشد، ممکن است نمره کل دانش آموز از ۲۰ نمره تمام محاسبه نشده و بسته به تعداد سوالات تصحیح شده بخشی از نمره قطعی و پایانی او باشد. پایان یافتن روند تصحیح سوالات و ثبت نمره نهایی در هر آزمون به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید

علاوه بر نمایش نمره کسب شده برای هر سوال، در صورتی که مصحح توصیه ای برای دانش آموز داشته باشد در مقابل نمره سوال قید می گردد. همچنین برگه کامل پاسخنامه هر دانش آموز در پایین صفحه قابل مشاهده است. هر فرد در صورت اعتراض نسبت به نمره یک سوال، می بایست حتما علت اعتراض خود را نیز توضیح دهد. ثبت اعتراض تنها در این سامانه امکان پذیر است؛ اعتراض به نمره از طریق مراجعه به مشاوران آموزشی و یا راه های دیگر پیگیری نخواهد شد.

برای ورود به سامانه آزمون های تشریحی اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی