نوآموزان نیاورانی با رشته های ورزشی مختلف آشنا می شوند

زنگ های ورزش در پیش دبستان و دبستان مجتمع علامه طباطبایی – واحد نیاوران در طول سال تحصیلی با اهمیت ویژه ای برگزار شده و می شود. آموزش حرکات پایه مانند طرز صحیح راه رفتن، دویدن و پریدن، افزایش آمادگی جسمانی، استقامت، انعطاف پذیری، قدرت و چابکی از جمله اهداف کلی زنگ های ورزش این واحد است.«مهسا امانی» معلم ورزش مقاطع پیش دبستان تا سوم واحد نیاوران در گفتگو با سایت مجتمع علامه طباطبایی جزییات برنامه های انجام شده در زنگ تفریح را تشریح کرد

او ابتدا درباره رعایت مسائل ایمنی در زنگ های ورزش گفت: «قبل از آغاز هر ورزش، ایمنی های مربوط به آن را به دانش آموزان یاد دادیم. ورزش در این سنین بدون توجه به مسائل ایمنی ممکن است خطرآفرین باشد.»

معلم ورزش واحد نیاوران در ادامه برنامه های انجام شده در زنگ های ورزش برای دانش آموزان هر پایه را تشریح کرد. «در پایه اول روی حرکات پایه کار کردیم. انعطاف پذیری، تعادل و پرتاب کردن با توپ هندبال، از جمله این تمرینات بود. در این پایه همچنین رشته های مختلف ورزشی هم به دانش آموزان معرفی شد تا با آگاهی بیشتری در سال های آینده رشته ورزشی خود را انتخاب کنند.»

امانی در مورد زنگ های ورزش پایه دوم و سوم گفت: «در پایه دوم ابتدا استقامت و چابکی نوآموزان ارزیابی و متناسب با آن تمرینات اختصاصی برای هر دانش آموز در نظر گرفته شد. تمرینات پرتابی، با توپ هندبال و بسکتبال هم برای تقویت عضلات دست برای آن ها انجام شد. آموزش هندبال قسمتی دیگر از برنامه زنگ های ورزش پایه دومی ها بود. در پایه سوم هم حرکات قدرتی و حرکات عکس العملی را با بچه ها  تمرین کردیم. دراژبال، هندبال و کبدی از جمله ورزش هایی بود که دانش آموزان پایه سوم واحد نیاوران در زنگ های ورزش آموزش دیدند.»

امانی عقیده دارد در مقطع دبستان هدف از برگزاری زنگ ورزش، آشنا کردن کلی دانش آموزان با رشته ها است. «از همه رشته های ورزشی آموزش هایی به دانش آموزان دادیم تا آن ها علاقه و استعداد خود را بهتر نشان دهند. این کار باعث می شود در سال های بعد رشته های تخصصی خود را با دانش بیشتر انتخاب کنند.»

دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس علامه طباطبایی با ورود به دبیرستان های دوره اول یک رشته ورزشی را انتخاب و به طور تخصصی در آن رشته آموزش می بینند.

اخبار پیشنهادی