روش های نوین آموزش، تفکر پژوهشی را نهادینه می کند

نظام آموزشی در پیش دبستان و دبستان مجتمع علامه طباطبایی – واحد نیاوران از ابتدای سال تحصیلی بر پایه روش های نوین صورت گرفته است. «علیرضا همتی» معلم پایه پنجم واحد نیاوران درباره برنامه های انجام شده در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ برای دانش آموزان می گوید: «در آموزش به دانش آموزان از روش های نوین مانند تدریس معکوس، کنفرانس و تدریس پروژه محور استفاده کردیم. هدف از این نوع تدریس افزایش سرعت آموزش و یادگیری و آشنا کردن دانش آموزان با وسائل آموزشی جدید بود که می تواند پایه های تفکر پژوهشی را در آنها نهادینه کند.»

به پنجمی ها مسئولیت دادیم

 همتی می گوید برنامه های پرورشی انجام شده برای پایه پنجمی ها هم متناسب با سن آنها بوده است: « دانش آموزان پایه پنجم فقط یک سال با دوره اول دبیرستان فاصله دارند بنابراین باید از نظر رفتاری و فکری آماده ورود به مقطع بالاتر باشند. به همین دلیل در سال تحصیلی جاری مسئولیت های زیادی در مدرسه به آنها واگذار کردیم تا به این باور برسند که از نظر سنی در حال گذر از کودکی به اوایل نوجوانی هستند.»

ارزشیابی توصیفی را بپذیریم

ارزشیابی توصیفی از مهمترین مسائل دانش آموزان و اولیاء آن ها در مقطع دبستان است. همتی اعتقاد دارد این نوع ارزشیابی همچنان به طور کامل مورد پذیرش بعضی اولیاء قرار نگرفته است. « بعضی از اولیاء ارزشیابی توصیفی را مانند ارزشیابی کیفی می دانند و انتظار دارند بچه ها برای هر درس نمره بگیرند. در حالیکه در این این نوع ارزشیابی هر دانش آموز با میزان دانش خود و میزان یادگیری در کلاس درس و شرایط و سطح خودش سنجیده می شود. بنابراین همه باید این نوع ارزشیابی را بپذیریم»

تا پایان سال تحصیلی درس ها را دوره می کنیم

دانش آموزان پایه پنجم پیش دبستان و دبستان مجتمع علامه طباطبایی – واحد نیاوران در زمان باقی مانده تا پایان سال تحصیلی برنامه های آموزشی و پرورشی خود را ادامه می دهند. معلم پایه پنجم واحد نیاوران در این زمینه می گوید: «با توجه به تعطیلات پیش بینی نشده در سال گذشته، مقداری از زمان باقی مانده از سال تحصیلی را به تدریس مطالب درسی اختصاص می دهیم، درس هایی هم را که به پایان رسیده مجددا مرور خواهیم کرد.»

اخبار پیشنهادی