برگزاری جشن تکلیف میردامادی ها همزمان با روز جوان

مراسم جشن تکلیف دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد میرداماد روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه برگزار شد. در این جشن از ۸۶ نفر از دانش آموزان پایه هشتم و همچنین خانواده های آنها دعوت شده بود تا در مراسمی ویژه ای شرکت کنند که برنامه های مختلفی داشت؛ از اجرای موسیقی زنده توسط دانش آموزان تا بریدن کیک تکلیف و تقدیر از دانش آموزان برتر. برنامه های متنوعی که کادر اجرایی واحد میرداماد برای آنها بیش از ۱۵ روز برنامه ریزی و کار انجام داده است.

به خاطر رسیدن به سن تکلیف خوشحال باشید

جشن تکلیف دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد میرداماد با سخنرانی «مجید نیک دهقان» مدیر مدرسه آغاز می شود. روی سخن نیک دهقان در این سخنرانی با دانش آموزان است.

او ابتدا از وضعیت آموزشی دانش آموزان پایه هشتم سخن می گوید: «دانش آموزان پایه هشتم واحد میرداماد از نظر آموزشی پیشرفت خوبی داشته اند. این پیشرفت نتیجه تلاش شما بوده و نشان می دهد هر جا که زحمت کشیده شود، پاداش خوبی دریافت خواهید کرد.»

مدیر واحد میرداماد سپس به مراحل مهم زندگی هر فرد اشاره می کند: «در کودکی رفتارهای بد با گذشت و بخشش همراه است. ولی هر چه فرد بزرگتر می شود مسئولیت های او در قبال کارهایش هم بیشتر خواهد شد. نقطه اصلی این روند، رسیدن دانش آموزان به سن تکلیف است. در این سن رفتارهای فرد ثبت خواهد شد و شکل گیری شخصیت شما هم در این دوران است.»

بخش آخر حرفهای نیک دهقان با دانش آموزان درباره سن تکلیف است: « هر تلاشي در نهايت به موفقيتي ارزشمند ختم مي شود، پس به خاطر واجبات سن تکلیف خوشحال باشيد و خدارا شكر كنيد. رعایت مقررات دینی منفعت زیادی برای شما در زندگی خواهد داشت.»

میردامادی ها هنرنمایی می کنند

برنامه های شاد جشن تکلیف دانش آموزان بعد از سخنرانی مجید نیک دهقان آغاز می شود. دو نفر از دانش آموزان با سنتور و تنبک قطعات زیبایی برای حضار اجرا می کنند. «كيانوش صفدريان» از پايه نهم و «كسري قرايي» از پايه هشتم دو میردامادی هستند که در این برنامه هنرنمایی می کنند. این دو دانش آموز در مسابقات منطقه ای هم بارها رتبه های مختلفی کسب کرده اند. 

«پارسا پورکمال» دانش آموز دیگر میردامادی است که در جشن تکلیف برنامه اجرا می کند. پورکمال حافظ کل قرآن است. مجری برنامه چند کلمه از آیه ای را می خواند و پور کمال جزء، صفحه و آیات بعدی آن را تلاوت می کند. پور کمال از ۷ سالگی به حفظ قرآن پرداخته و در ۱۱ سالگی قرآن را به طور کامل حفظ کرده است.

مسابقه خوانندگی از دیگر قسمت های این جشن است که دانش آموزان استقبال گرمی از آن می کنند. سرود دسته جمعی میردامادی ها قسمت پایانی این بخش از جشن تکلیف است. سرودی با نام «لبیک» و در مدح و ستایش بندگی خداوند.

سوگند برای بندگی خداوند

برنامه اصلی جشن تکلیف دانش آموزان واحد میرداماد زمانی آغاز می شود که کیک بزرگ جشن روی صحنه آورده می شوند. کیک هایی که برای پذیرایی از ۲۰۰ میهمان جشن امروز آماده شده توسط یکی از میردامادی ها بریده می شود تا بخش آخر جشن آغاز شده باشد: اجرای سوگندنامه تکلیف توسط دانش آموزان. «عارف ذابح» روی صحنه می رود و سوگندنامه را قرائت می کند. میردامادی ها سوگند می خورند که همیشه به تکالیف خود عمل کنند و این روز مهم را هیچگاه فراموش نکنند، روزی که کودکی را گذرانده و همزمان با روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر (ع) پا به جوانی گذاشته اند.

اخبار پیشنهادی