میردامادی ها ۴ هفته برنامه آموزشی ویژه دارند

گفتگو با «حیدر بابایی فرد» مشاور پایه نهم واحد میرداماد درباره نحوه آمادگی دانش آموزان برای آزمون جامع و امتحانات پایانی.

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد میرداماد دو برنامه ویژه آموزشی دارند. این دو برنامه برای آمادگی دانش آموزان جهت آزمون جامع ۱۹ اردیبهشت و امتحانات پایان ترم است.

«حیدر بابایی فرد» مشاور پایه نهم واحد میرداماد می گوید این دو برنامه در ۴ هفته آینده انجام خواهد شد: «با توجه به نزدیک شدن به آزمون جامع و امتحانات پایان سال برنامه های آموزشی ویژه برای دانش آموزان داریم. مرحله اول این برنامه تا ۱۴ اردیبهشت ماه به طول می انجامد. در این مدت تدریس مطالب درسی به پایان می رسد و دانش آموزان می بایست مطالعه خود را به پایان رسانده باشند.»

به گفته بابایی فرد مرحله دوم این برنامه از ۱۵ اردیبهشت ماه تا آغاز امتحانات است: «مرحله دوم برنامه آموزشی پایه نهمی ها جمع بندی است. دانش آموزان در این مرحله نمونه سوال حل می کنند و اشکالات خود را با کمک معلمان برطرف خواهند کرد.»

مشاور پایه نهم واحد میرداماد می گوید اصول کار دانش آموزان براساس حل سوالات تشریحی است: «آزمون جامع به صورت تستی و امتحانات پایانی به شکل تشریحی برگزار می شود. ولی برنامه آموزشی ما تمرین حل سوالات به صورت تشریحی است. زیرا اعتقاد داریم برای حل سوالات تستی هم باید جواب به صورت چک نویس نوشته شود. بعضی دانش آموزان سوالات تستی را ذهنی حل می کنند که این روش توصیه نمی شود چون در سوالات سخت تر باعث خطا شده و تمرکز دانش آموز از بین می رود. بنابراین همه بچه ها باید تمرینات خود را با چک نویس حل کنند.»

اخبار پیشنهادی