برگزاری کارگاه آشنايي با اختلالات يادگيري در واحد پاسداران

لزوم آشنایی والدین با اختلالات یادگیری دانش­آموزان و راهکار مواجهه با این مشکلات از مباحث مطرح شده در جلسه آموزش خانواده واحد پاسداران بود.

اولین جلسه آموزش خانواده پیش دبستان و دبستان مجتمع علامه طباطبایی – واحد پاسداران در سال ۹۷، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین برگزار شد. در این جلسه بروز اختلالات خواندن و نوشتن در نوآموزان و مشکلات مربوط به محاسبه و رياضيات مورد بررسی قرار گرفت.

سخنران جلسه «سعیده جعفری»، معلم مهارت های زندگی گفت: « اختلالات خواندن نوشتن و مشكلات مربوط به محاسبه و رياضيات در صورتيكه كه تشخيص و مداخله به هنگام انجام نشود، منجر به دلسردي، عزت نفس پايين، فشار عصبي زياد، گوشه گيري، اضطراب و نگراني در دانش آموز مي گردند كه در برخي موارد با افزايش سن زمينه را براي ترك تحصيل آنها نيز فراهم مي کند.»

در اين جلسه ضمن آشنايي والدين با علائم و ويژگي هاي مشكلات يادگيري دانش آموزان، اصول آموزشي و تكنيك هاي تخصصي متعددي بررسي گرديد.

بخش پایانی کارگاه تخصصی فوق، همچون جلسات پیشین این مجموعه، به پرسش و پاسخ والدين اختصاص داده شد. این جلسه با سخنرانی «سید جلال الدین سیفی» مدیر واحد پاسداران در مورد مسائل و برنامه هاي دبستان خاتمه یافت.

اخبار پیشنهادی