آموزش ریاضی با بازی و مسابقه در واحد نیاوران

مرور دروس در قالب برنامه امتحانی و برگزاری مسابقات فکری، از برنامه های روزهای آخر سال تحصیلی پیش دبستان و دبستان مجتمع علامه طباطبایی- واحد نیاوران است.

«علیرضا همتی»، معاون آموزشی مدرسه و آموزگار دروس علوم و ریاضی در مصاحبه با سایت مجتمع علامه طباطبایی گفت: «دو هفته پایانی سال تحصیلی به مرور دروس و آمادگی برای امتحانات اختصاص داده شده است. برای برگزاری امتحانات یک برنامه امتحانی طراحی شده است.» او در مورد هدف برگزاری امتحانات می گوید: «در هر آزمون، مباحثی از کتب درسی پوشش داده می شود و ابهامات احتمالی دانش آموزان، پس از آزمون برطرف خواهد شد.»

بازی و مسابقه هم در کنار امتحانات داریم

«از برگزاری بازی و مسابقه هم غافل نمانده ایم. در اواخر اردیبهشت مسابقه دومینو برگزار کردیم.» همتی ضمن باین این مطلب می گوید که در واحد نیاوران به دنبال ایجاد فضایی شاد حین یادگیری هستند. او می افزاید: «دانش آموزان پایه های مختلف در هفته های پایانی سال گذشته هم در مسابقات هوش و ریاضی شرکت کردند. آن ها در قالب سوالات داستانی و معمایی به مسائل ریاضی پاسخ می دادند تا مهارت های تلفیقی شان در حل مسائل ریاضی تقویت شود.»

انجام بازی های فکری دو یا چند نفره، از جمله دومینو، کُریدور، اُتللو و بلاک آس از برنامه های رایج در آموزش نیاورانی ها است. تقویت هوش، درک اشکال و فضای هندسی و یادگیری از طریق سرگرمی از اهداف این برنامه است. معاون آموزشی واحد نیاوران از استقبال دانش آموزان می گوید. «علاقمندی بچه ها به این برنامه تا حدی بوده است که بعضی از والدین آن را در منزل هم برای فرزندانشان فراهم کرده اند.»

از روش های معمولی فراتر می رویم

معاون آموزشی مدرسه، بر اهمیت آموزش کاربردی مفاهیم علوم و ریاضی به نیاورانی تاکید کرد و آن را باعث افزایش علاقمندی دانش آموزان به مباحث درسی دانست. «همتی» در این باره گفت: «سعی می کنیم از تدریس دروس به شیوه معمولی فراتر برویم.» او با ذکر یک مثال توضیح بیشتری در این زمینه می دهد: «دانش آموزان برای یادگیری محیط و مساحت، اندازه های کلاس درس را محاسبه و از محیطی خارج مدرسه، مثلا اتاقی در منزلشان پلان محیطی تهیه کردند. درس آشنایی با حشرات پایه های چهارم نیز با نمایش فیلم آموزشی و آوردن نمونه های واقعی به کلاس، آموزش داده شده است.»

اخبار پیشنهادی