مکالمه، اولویت کلاس های زبان انگلیسی واحد نیاوران است

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان مجتمع علامه طباطبایی-واحد نیاوران، زبان انگلیسی را با جدیدترین روش های دانشگاه های مطرح آموزش می بینند.

«عاطفه قجری» سرپرست گروه زبان انگلیسی واحد نیاوران در مصاحبه با سایت مجتمع علامه طباطبایی، روش های آموزش زبان انگلیسی در این واحد را شرح داد: «در چند کلاس، از روش کتاب های آکسفورد (Family and Friends) استفاده کرده ایم و در برخی با هدف آمادگی برای آزمون های دانشگاه کمبریج (YLE) پیش رفته ایم.» دانش آموزان نیاورانی در ابتدای سال تحصیلی بر اساس مهارت در مکالمه زبان انگلیسی، درک مطلب و میزان آشنایی با گرامر، تعیین سطح شده و در کلاس های مختلف دسته بندی می شوند. آموزش در هر دو شیوه طبق اصول کتاب ها و منابع استاندارد صورت می گیرد.

کلاس های تک زبانه 

قجری بر اهمیت تقویت مهارت های شنیداری و مکالمه زبان آموزان نیاورانی تاکید کرد و از مشارکت آن ها در این زمینه گفت: «با توجه به سطح انگلیسی بچه ها در کلاس های متد کمبریج، در بعضی جلسات موضوعاتی را به دلخواه انتخاب و در کلاس با نمایش فیلم و عکس، راجع به آن سخنرانی می کنند.» معلمان زبان انگلیسی کلاس ها را تماماً به صورت تک زبانه برگزار می کنند تا دانش آموزان به صحبت کردن تشویق شوند: «در مواردی که دانش آموزان معنی کلمه یا عبارتی را نمی دانند، آموزگار تنها با استفاده از عبارات ساده تر، رسم شکل و اجرای پانتومیم و نه با بیان معادل فارسی، با دانش آموزان ارتباط برقرار می کند.»

استفاده از روش ایفای نقش و بازی، مخصوصاً برای دانش آموزان کوچکتر، در واحد نیاوران اهمیت زیادی دارد. قجری در مورد کلاس های سطوح پایین تر گفت: «دانش آموزان در گروه های دو یا چند نفره، مکالماتی را با یکدیگر تمرین و با عوض شدن نقش هایشان، مکالمات را تکرار می کنند. فلش کارت، نمایش فیلم و انیمیشن، بازی با کلمات و کار گروهی از دیگر روش هایی است که در آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان واحد نیاوران استفاده می شود.»

کتاب های Family and Friends مجموعه آموزش مقدماتی زبان انگلیسی با هفت سطح مختلف است. در این کتاب ها بر تمرین مهارت های گفتاری شبیه موقعیت های دنیای واقعی و مهارت های نوشتاری تاکید می شود. روش دانشگاه کمبریج (YLE) نیز برای تعیین سطح مهارت های زبان آموزان ۷ الی ۱۲ ساله و قرار دادن آنان در سه سطح (Starters, Movers and Flyers) انجام می شود.

اخبار پیشنهادی