معلم ریاضی پاسداران: تمرینات بانک سوالات سایت علامه طباطبایی را حل کنید

از نظر بعضی از دانش آموزان، ریاضیات سخت ترین درس دوره اول دبیرستان است اما معلم ریاضی دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد پاسداران اعتقاد دارد در صورت تدریس و مطالعه درست، یادگیری ریاضی کار سختی نیست.

«بهزاد اسداله» در گفتگو با سایت علامه طباطبایی می گوید: «مسئله اصلی دانش آموزان این است که ریاضی را خوب نمی فهمند بنابراین به نظرشان سخت است. در حالیکه اگر دبیران آن را صحیح تدریس کنند هیچ دشواری در یادگیری آن وجود ندارد.»

ریاضی گام به گام مطالعه شود

اسداله درباره روس تدریس خود در کلاس می گوید: «مفاهیم ریاضی را به صورت گام به گام از آسان به سخت به دانش آموزان یاد می دهیم. قبل از ورود به مسائل و فرمول ها، تاریخچه ای از مبحث مورد نظر گفته می شود و کاربردهای آن در زندگی روزمره را شرح می دهیم. دانش آموزان با دانستن کاربردهای ریاضی در زندگی، آن را بهتر متوجه می شوند. این روند باید در مطالعه دانش آموزان هم وجود داشته باشد. یعنی مطالب را گام به گام مطالعه کنند.»

حل تمرین و مثال های متنوع، بخش بعدی آموزش ریاضی در واحد پاسداران است. «مثال هایی که در کلاس حل می شوند به تدریج دانش آموزان را با نکات هر بخش آشنا می کند. ابتدا تمرین های کتاب درسی حل می شود، سپس تمریناتی که نکته های بیشتری دارند تشریح می کنیم و در آخر سراغ مثال های جزوه مجتمع علامه طباطبایی می رویم. حفظ این روند بسیار مهم است که یادگیری مرحله به مرحله و از آسان تا سخت انجام شود.»

حل تمرین مفاهیم را تثبیت می کند

با نزدیک شدن به زمان برگزاری امتحانات نوبت دوم، نحوه مطالعه دانش آموزان در منزل و آماده شدن برای امتحانات مهمترین دغدغه خانواده ها و دانش آموزان است. معلم ریاضی دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد پاسداران در مورد نحوه مطالعه دانش آموزان در این ایام می گوید: «همه بخش های کتاب درسی مهم هستند. پس ابتدا کتاب مطالعه شده و همه تمرین های آن به طور دقیق حل شوند. سپس به بانک سوالات سایت علامه طباطبایی مراجعه کنند و نمونه سوالات سال های گذشته را حل کنند. حل نمونه سوالات بیشتر باعث می شود که مفاهیم در ذهن دانش آموزان تثبیت شود و در مواجه با سوالات جدید مشکلی نداشته باشند.»

اخبار پیشنهادی