مشاور پایه نهم واحد میرداماد: دانش آموزان برای انتخاب رشته خوب تلاش کنند

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد میرداماد از ابتدای سال تحصیلی برای انتخاب رشته موفق آماده می شوند. «امیرحسین عسگری» مشاور پایه نهم واحد میرداماد در گفتگو با خبرنگار سایت علامه طباطبایی می گوید انتخاب رشته خوب مهمترین هدف دانش آموزان در پایان سال تحصیلی است: «دانش آموزان پایه نهم در پایان سال تحصیلی می بایست رشته تحصیلی خود در پایه دهم را انتخاب کنند. انتخاب رشته در آینده دانشگاهی و شغلی هر فرد تاثیر مستقیمی دارد بنابراین دقت و توجه به معیارهای آن برای پایه نهمی ها اهمیت ویژه ای خواهد داشت.»

رشته پایه نهمی ها بر اساس چه معیارهایی انتخاب می شود؟ عسگری در تشریح فرآیند انتخاب رشته می گوید: «معیارهای کلی انتخاب رشته برای هر دانش آموز استعداد، توانایی، علاقه، شرایط خانوادگی، سابقه تحصیلی و نمرات فرد هستند. همه این موارد طبق با ضرایبی در انتخاب رشته دانش آموزان نقش دارند. نظر دبیران و مشاوران مدرسه هم بخش دیگری از این فرآیند است. دانش آموزان همچنین در دو آزمون توانایی سنجی و رغبت سنجی شرکت می کنند. در نهایت پورتال همگام آموزش و پرورش با تحلیل همه داده های ورودی، رشته دانش آموز را معرفی خواهد کرد.»

مشاور پایه نهم دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد میرداماد از دانش آموزان می خواهد از ابتدای سال تحصیلی انتخاب رشته را جدی بگیرند: «نمره های دانش آموزان از ابتدای سال تحصیلی به طور مستقیم در انتخاب رشته تاثیر دارد. فعالیت های مستمر و کلاسی هم بر نظر معلمان و مشاوران مدرسه موثر هستند. بنابراین پایه نهمی ها می بایست برای رسیدن به رشته مورد نظر خود تلاششان را دوچندان کنند.»

اخبار پیشنهادی