یک روز معلم ها به مدرسه نیایند تا ما هرچقدر می خواهیم بازی کنیم!

«تریبون آزاد» هر فصل یک بار در پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد تجریش برگزار می شود. در این برنامه دانش آموزانی که از قبل ثبت نام کرده یا انتخاب شده اند، درباره موضوعات گوناگون اظهار نظر می کنند. اولین تریبون آزاد در آبان ماه برگزار شد.

«آتریا آقایی» به نمایندگی از کلاس چهارمی ها گفت: در فصل پاییز و زمستان دوست داریم در حیاط بازی کنیم و مقنعه سر نکنیم.کاش کامپیوتر هم در مدرسه داشتیم.

«ملینا سادات مرتضائی» نماینده نوآموزان پایه سوم گفت: بچه ها دوست دارند بوفه در مدرسه داشته باشیم.کاش زمین اسکیت هم داشته باشیم که بازی کنیم. پیشنهاد می کنیم یک روز معلم نداشته باشیم تا هرچقدر بخواهیم فقط بازی کنیم و لباس فرم مدرسه نپوشیم. 

«آرشیدا جوکار» نماینده دختران پایه دوم هم گفت: «معلمان ما مهربان هستند و برای ما برنامه های خوبی دارند و کاردستی درست می کنند،خوب درس میدهند و ما دوستشان داریم. غذاهای مدرسه خوب و خوشمزه است، میان وعده که در مدرسه درست می شود هم خیلی تازه است. زنگ تفریح ها به موقع ما را صدا می زنند. فضای حیاط مدرسه ما خیلی خوب است و هم می توانیم تاب و سرسره بازی کنیم هم توپ بازی. ما کلاس دومی ها از فضای مدرسه و اتاق بازی خیلی خوشمان می آید.   

«آوا ریزی» به نمایندگی از کلاس اولی ها گفت: « پیشنهاد می کنیم فضای ناهارخوری بهتر شود.  چون کلاس ما پنجره های بلندی دارد سرد است و باید روی پنجره ها با پلاستیک پوشانده شود.    نیکو آشتیانی نماینده پیش دبستانی ها هم گفت: «روزهای سرد که نمیتوانیم در حیاط بازی کنیم اجازه بدهید که در ناهارخوری دنبال بازی کنیم. ما مدرسه را خیلی دوست داریم و بهمان خوش می گذرد.

وجه تمایز برنامه تریبون آزاد با شورای دانش آموزی در این است که در این برنامه حق اظهار نظر گسترده تر است و شانس حضور کودکانی که به طور معمول به دلیل پایین بودن سن یا عوامل دیگر ممکن است در انتخابات شوراها رای نیاورند بیشتر می شود.

اخبار پیشنهادی