اهدای کارنامه مهر و آبان در جلسه آموزش خانواده

همایش آموزش خانواده دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد فرمانیه روز جمعه ۲ آذر با حضور پرتعداد اولیا فرمانیه ای برگزار شد.

در این جلسه که بیش از ۲۸۰ نفر از والدین در آن حضور داشتند، ابتدا هادی فلاح، معاون مدرسه ضمن خوش آمد گویی دقایقی در مورد عنوان جلسه یعنی «والدین و تربیت جوان مستقل» صحبت کرد.

سپس «خسرو حمزه»، مشاور روانشناس با موضوع استقلال در جوانان جلسه آموزش خانواده را برگزار کرد. وی در مورد انسان کامیاب صحبت کرد و دو مولفه هویت سغلی و مالی و زندگی عاطفی را در رسیدن به کامیابی، اساسی دانست. او گفت هرگز پولدار بودن یا برنده جوایز مهم هنری شدن و یا قهرمان مسابقات ورزشی شدن به تنهایی راه رسیدن به کامیابی نیستند. به عقیده حمزه بیشترین شانس برای به ثمر رساندن دو مولفه بالا و رسیدن به کامیابی برای افرادی متصور است که از مهارت های زندگی بهتر بهره ببرند. مهارت هایی مانند تصمیم گیری، حل مسئله، خودآگاهی، مسئوایت پذیری، اعتماد به نفس، تفکر نقادانه، مهارت های ارتباطی، همدلی، مدیریت احساس و هیجان و مدیریت استرس و مهارت تحمل ناکامی. به گفته خسرو حمزه، بهره مندی هرچه بیشتر فرزندان ما از این مهارت ها باعث توانایی آتی آنها برای مواجهه موثرتر در زندگی و رسیدن به بلوغ شخصیتی است. 

او یکی از مشاوران به نام در سطح شهر تهران و روانشناس تیم های ورزشی کشور است و برنامه های متعددی در صدا و سیما اجرا کرده است.

در این همایش کارنامه های مهر و آبان دانش آموزان هم به والدین تقدیم شد.

اخبار پیشنهادی