ربات، کتاب و غذا در جشنواره خیریه پاسدارانی های دوره اول

جشنواره «خیریه و کارآفرینی» دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران دوشنبه ۲۰ اسفند ماه برگزار شد. دانش آموزان پاسدارانی در این جشن غذا درست کردند، کتاب فروختند و مسابقه ربات ها و PS4 برگزار کردند. سود پاسدارانی ها در این جشنواره توسط مراکز خیریه به دست نیازمندان می رسد.

چند دقیقه مانده به شروع جشنواره خیریه پاسدارانی ها، دانش آموزان در حیاط مدرسه مشغول کار هستند. دور تا دور حیاط، میزهایی قرار داده شده است. بیشتر غرفه ها ساندویچ، اسنک و پیتزاهای آماده می فروشند. چند نفری هم آب میوه، بستنی و فالوده آورده اند. میز مخصوص پخت جوجه کباب از شلوغ ترین غرفه های این جشنواره است و دانش آموزان برای خرید از آن صف تشکیل داده اند.

مسابقه با رباتِ کنترلی

«بنیامین محامی» از پایه هفتم ربات کنترلی به مدرسه آورده و برای هم مدرسه ای هایش مسابقه برگزار می کند. ربات باید با کمک دانش آموزان از موانعی عبور کند و به مقصد برسد. محامی امیدوار است که بتواند کمک خوبی به خیریه کند: «فکر کردم تنوعی در جشنواره مدرسه داشته باشیم. با مشورت مدیر مدرسه این غرفه مسابقه را راه انداختم. چون بچه ها به بازی و ربات ها علاقه زیادی دارند امیدوارم که مشتریان زیادی داشته باشم تا مبلغ زیادی به خیریه کمک کنم.»

بیشتر غرفه داران با وسائل آشپزی که به مدرسه آورده اند، غذاها را برای مشتریانشان آماده می کنند. چند پاسدارانی هم با کمک مادرانشان غذا را درست کرده اند و به صورت آماده می فروشند. در کنار غذا، غرفه محصولات فرهنگی هم در این جشنواره وجود دارد. «آرین ولی» دانش آموز پایه هشتم است و کتاب می فروشد. او می گوید: «هم کلاسی هایم در کنار مواد خوراکی و غذا به خریدن کتاب هم علاقه زیادی دارند. کتاب هایی که برای فروش آورده ایم بیشتر داستان و علمی هستند.»

فروشندگی خوب هنر است

با نزدیک شدن به پایان جشنواره، غرفه فروش کتاب اولین غرفه ای است که محصولاتش به پایان می رسد. «سروش قربانی فراز» اعتقاد دارد فروشندگی خوب، یک هنر است: «غرفه هایی که بهتر مشتری را جلب می کنند در فروش هم موفق تر هستند. یکی از هدف های جشنواره خیریه مان این است که در کنار پختن غذاهای مختلف، فروشندگی را هم یاد بگیریم چون فروشندگی خوب یک هنر است.»

جشنواره امسال دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران با دو هدف «خیریه» و «کارافرینی» برگزار شد. «ابراهیم زارع» مسئول فرهنگی مدرسه می گوید تجربه برگزاری جشنواره در سال گذشته انگیزه دانش آموزان را بیشتر کرده است: «دانش آموزانمان سال گذشته خرید و فروش کالا و پختن غذاهای مختلف را یاد گرفتند. این تجربه خوب باعث شد که استقبال از جشنواره امسال چند برابر شود.» به گفته «دارا امانی» مدیر واحد پاسداران مبالغ جمع آوری شده در این جشنواره به مراکز خیریه اهدا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی