گزارشی از ۴ روز زیارت و سیاحت

سفر دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد به مشهد مقدس با برنامه های متنوع زیارتی، سیاحتی و تفریحی همراه بود. مجید نیک دهقان درباره جزییات این سفر به خبرنگار سایت علامه می گوید: « اصلی ترین برنامه این سفر زیارت گروهی حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به جهت معرفت و شناخت بیشتر دانش آموزان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود. علاوه بر زیارت برنامه های مختلفی هم با اهداف متفاوت برای آنها در نظر گرفتیم.»

نیک دهقان جُنگ شبانه را یکی از برنامه های خوب این سفر می داند:« جنگ شبانه یکی از برنامه های این سفر بود که به جهت ایجاد فضایی دوستانه بین دانش آموزان و مربیان صورت گرفت. تلاش  دانش آموزان برای برنده شدن و موفقیت در بازی های گروهی از اهدافی بود که در این برنامه پیش بینی کرده بودیم.»

مدیر واحد میرداماد اعتقاد دارد واگذاری مسئولیت به دانش اموزان در این سفر، مسئولیت پذیری آنها را بالا برد. « در این سفر هر اتاق یک نماینده داشت که مسئول نظم و انضباط و مدیریت اتاق بود. نماینده اتاق وظیفه داشت از نظر نظافت و نظم اتاق را مرتب نگه دارد. این کار باعث شد بچه ها مسئولیت پذیرتر باشند.»

نیک دهقان درباره برنامه های تفریحی و ورزشی در این سفر می گوید:«دانش آموزان برای تفریح و ورزش های گروهی، با انتخاب خود و به صورت اختیاری در گروهای مختلف تقسیم شدند تا در برنامه های ورزشی بازی و تفریح کنند و با جدیت بتوانند گروه برتر مسابقات باشند.»

به گفته نیک دهقان بازدید از موزه آستان قدس از مهمترین برنامه های این سفر بود:«به منظور شناخت تاریخی ایران در دوره های مختلف و حاکمان و پادشاهان،دانش آموزان به موزه آستان قدس رفتند و در آنجا با زندگینامه پادشاهان در دوره های مختلف آشنا شدند. همچنین بچه ها سکه و نامه های مختلفی که در دوران ابتدای اسلام بین حکام انتقال می یافت را مشاهده کردند.»

پارک آبی موجهای خروشان یکی از جذاب ترین قسمت های این سفر بود که به گفته مدیر واحد میرداماد با استقبال خوب بچه ها همراه بود:« پارک آبی موجهای خروشان مشهد یکی از بزرگترین پارک های آبی سر پوشیده در خاورمیانه است. دانش آموزان در این پارک آبی چند ساعت به شنا و تفریح پرداختند.»

نیک دهقان وداع با حرم مطهر امام رضا (ع) را آخرین برنامه سفر می داند:«آخرین برنامه این سفر مقدس، تجدید پیمان و خداحافظی با امام رضا (ع) و تشکر از دعوت ما در آن صحن و سرا بود.»

اخبار پیشنهادی