کارگروهی، آموزش دانش آموزان به همدیگر است

کلاسهای کارگروهی دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی در پایه یازدهم این هفته در چهار درس در حال برگزاری است.

کارگروهی روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۲ تا ۳:۳۰ بعد از ظهر در این مدرسه برگزار می شود.

امین طالقانی مشاور پایه یازدهم واحد شریعتی درباره کارگروهی می گوید:« کارگروهی در هفته اول آبان در چهار رشته آمار و احتمال، شیمی، فیزیک و حسابان برگزار می شود.»

طالقانی جزییات این برنامه آموزشی خاص را این‌گونه بیان می کند:« در این برنامه دانش آموزان به هشت گروه تقسیم می شوند و تحت نظارت معلمان به حل موضوع مطرح شده در جلسه می پردازند. انتهای کارگروهی هم آزمون برگزار می شود.»

طالقانی هدف از کارگروهی را ایجاد فضای آموزشی بر پایه بحث عنوان می کند:« هدف اصلی از کارگروهی این است که فضایی خلق شود تا دانش آموزان با بحث و تبادل نظر مباحث آموزشی را از هم یاد بگیرند زیرا وقتی آموزش به صورت مباحثه باشد تاثیرات بیشتری دارد.»

گفتنی است کارگروهی برنامه ای آموزشی است که به ابتکار دبیرستان واحد شریعتی تا پایان سال تحصیلی تشکیل می شود. این برنامه در زنگ پنجم مدرسه انجام خواهد شد. در این کلاس دانش آموزان، معلم و مشاور حضور خواهند داشت و هر روز در مباحث مختلف کارهایی توسط خود دانش آموزان انجام می شود.

در این کلاس ها هر روز یک پرسش مطرح می شود و همه به صورت گروهی در پی حل سوال به مباحثه می پردازند. این کار در نهایت منجر به شکل گیری لیگ آموزشی شده است و گروه هایی که بیشترین امتیاز را دارند مورد تقدیر قرار می گیرند.

اخبار پیشنهادی