دختران تهرانپارسی در زنگ های هنرشان چه هنرهایی یاد گرفتند؟

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ انواع روش های نقاشی، طراحی و ساخت کاردستی را در زنگ هنرشان یاد گرفتند. به گفته «رومینا امینی» معلم هنر واحد تهرانپارس، این آموزش ها در چند بخش انجام شده است: «برای هر پایه برنامه ویژه ای داشتیم. برای بچه های دوره اول دبستان، ابتدا اصول اولیه طراحی و نقاشی را یاد دادیم. آنها سپس تفاوت رنگ های اصلی و فرعی و شناخت عناصر بصری را آموزش دیدند و به تدریج کشیدن نقاشی را شروع کردند.»

تصویر سازی بخش دیگری از فعالیت تهرانپارسی ها در کلاس هنرشان بوده است. «بعد از آغاز کشیدن نقاشی، آموزش تصویر سازی و ساخت کاردستی را شروع کردیم. برای این کار، دانش آموزان ابتدا اشکال هندسی را شناختند و نحوه رسم هرکدام را یادگرفتند. تصویرسازی های ساده بر اساس شعرهای کودکانه ساده باعث تقویت ذهنی دانش آموزان و افزایش قدرت تخیلی آن ها می شود.»

معلم هنر پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی درباره آموزش هنر به دانش آموزان پایه پنجم و ششم می گوید: «برای پایه های بالاتر علاوه بر طراحی و نقاشی، آموزش چاپ و انواع تکنیک های طراحی و تصویرسازی را در نظر گرفتیم. کار با گوآش و یاد دادن تکنیک هایی مثل پاستل و ترام بخش دیگری از آموزش هایی بود که در این سال تحصیلی به دانش آموزان پایه پنجم و ششم داده شد.»

امینی هدف از یاد دادن نقاشی به حرفه ای به دانش آموزان را پرورش استعدادهای آن ها می داند: «استعداد نقاشی در بسیاری از دانش آموزان وجود دارد که باید از مقطع دبستان پرورش داده شود. هدف واحد تهرانپارس از آموزش نقاشی و طراحی به صورت تخصصی، پرورش همین استعدادها و توجه به آموزش همه جانبه دانش آموزان است.»

اخبار پیشنهادی