برگزاری جلسات مشاوره اختصاصی در واحد پاسداران

دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران از ابتدای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در بیش از ۱۰ جلسه مشاوره شرکت کرده اند. این جلسات به صورت گروهی و اختصاصی برگزار شده است. «یعقوب امانی» مشاور پایه هشتم واحد پاسداران درباره محتوای این جلسات می گوید: «مشاوره های گروهی با پایه هشتمی ها درباره مشکلات کلی در درس های مشخص بود. در این جلسات درباره نحوه مطالعه، شرکت در آزمون و تحلیل نتایج آن با بچه ها صحبت شد. در جلسات مشاوره فردی به دانش آموزان هدفگذاری، برنامه ریزی، سبک های مطالعه و برطرف کردن نقاط ضعفشان را یاد دادیم.»

بررسی افت و پیشرفت درسی دانش آموزان با حضور اولیاء بخش دیگری از جلسات مشاوره پاسدارانی های پایه هشتم بود. «بعد از هر آزمون یا امتحان نتایج هر دانش آموز با حضور اولیاء بررسی می شد. عموما مهمترین مشکل دانش آموزان متناسب نبودن زمان مطالعه و نتیجه آزمون است. این مشکل ناشی از نبود مطالعه خالص و با تمرکز در بچه ها است.»

به گفته امانی جلسات متعددی هم در طول سال تحصیلی با اولیاء برگزار شده است: «خانواده ها را چند مرتبه در طول سال تحصیلی به جلسات مشاوره دعوت کردیم. آن ها در طول سال تحصیلی در هر زمان می توانستند با مشاوران جلسه داشته باشند. اولیاء در این جلسات در رابطه با نوع درس خواندن فرزندشان، ارتباط صحیح با او، فضای خانه و رفتار با دانش آموزان در سن نوجوانی با اولیاء مشاوره انجام شد.»

اخبار پیشنهادی