درخشش پاسدارانی ها در جشنواره ابداعات و اختراعات

تیم های نانو دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در مسابقات جشنواره ابداعات و اختراعات کشور لهستان ۵ مدال کسب کردند. این جشنواره ۱۱ و ۱۲ خرداد ماه در شهر کاتوویس کشور لهستان برگزار شد و پاسدارانی ها در ۴ تیم مقالات خود را به آن ارائه کردند.

«نیما امام جمعه»، «سید دانیال حسنی»، «پوریا نادری»، «آرشام آثار» و «بنیامین محامی» با مقاله «تولید نانو کربن متخلخل به روشی نوین به‌عنوان الکتروکاتالیست در پیل سوختی پلیمری» موفق به کسب دو رتبه برتر شدند. مقاله پاسدارانی ها مدال طلا و تندیس پلاتینیوم جشنواره را به دست آورد.

«تولید پارچه های محافظ در برابر امواج الکترومغناطیس به کمک نانو پوشش های پلیمری-کربنی» عنوان مقاله دیگری بود که توسط «فرشاد فاضلی سبزوار»، «پوریا سلیمی» و «آرین رزاقی» در این مسابقات پذیرفته شد و مدال طلا را کسب کرد.

«سروش قربانی فراز» و«آدرین ریاضتی» دو دانش آموز دیگری بودند که با مقاله «ساخت نانوکاتالیستها و بررسی تأثیر آن بر تجزیه حرارتی سوخت موشک» مدال برنز گرفتند. همچنین «امیرسام مظلوم نژاد»، «آریا علیزاده» و «رایان صانعی» با مقاله «ساخت نانو پوشش اکسید مس و اعمال آن روی شیشه های سیلیکاتی برای کاربرد در سلول های خورشیدی» مدال نقره این جشنواره را کسب کردند.

«یعقوب امانی» مسئول آموزش واحد پاسداران، «صابر میرحسینی» معلم نانو پاسدارانی ها و «محمد مالکی» مسئول پژوهش مجتمع علامه طباطبایی، اساتید راهنمای پاسدارانی ها در این مقالات بودند.

اخبار پیشنهادی