درخواست دانش آموزان تجریشی: یک زنگ شادی در برنامه هفتگی داشته باشیم

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد تجریش در تریبون آزاد نظرات و خواسته هایشان را اعلام می کنند.

«تریبون آزاد» عنوان برنامه ای است که هر فصل یک بار در واحد تجریش برگزار می شود. در این برنامه یک دانش آموز به نمایندگی از هر پایه نظرات و پیشنهادها و خواسته های همکلاسی هایش را به گوش مسئولان مدرسه می رساند. تریبون آزاد محدود به نماینده های هر پایه نیست و هر دانش آموزی که مایل باشد می تواند صحبت کند. اولین تریبون آزاد سال تحصیلی ۹۹-۹۸روز دوشنبه ۲۰ آبان در حضور همه دانش آموزان، کادر اجرایی و معلمان برگزار شد. نماینده های هر پایه به نوبت آنچه را که در مشورت با دیگر دانش آموزان به آن رسیده بودند را اعلام کرد.

ویانا رضایی نژاد نماینده پایه پیش دبستانی گفت : «ما زنگ زبان، یوگا، لگو، رنگ انگشت و خمیر بازی را دوست داریم. می خواهیم لگوی خانه سازی داشته باشیم.» حلما آقا میری نماینده پایه اولی ها بود. او اعلام کرد: «ما زنگ زبان را دوست نداریم. دوست داریم مدرسه زودتر تعطیل شود و تاب و سرسره در حیاط می خواهیم.»

آرینا پویا نماینده دانش آموزان پایه دوم هم گفت: « دوست داریم یک زنگ شادی در برنامه هفتگی مدرسه داشته باشیم. درخواست می کنیم زنگهای تفریح طولانی ترو حیاط بزرگتر شود! یک روز اسباب بازی هم داشته باشیم.»

هانا کاظمی به نمایندگی از کلاس سومی ها گفت: «ما دوست داریم در حیاط بازی کنیم اما به خاطر خطر برخورد با کوچکتر ها نمی توانیم. پیشنهاد می کنیم یک بار کلاسمان در حیاط برگزار شود.»

نازنین حنیفی از طرف دانش آموزان کلاس چهارم گفت: «تقاضا می کنیم یک هفته برنامه صبحگاهی در مدرسه اجرا نشود. یک روز کامل برای بازی و شادی داشته باشیم.»

مهدا سلمانی نماینده پنجمی ها گفت: «ما دوست داریم بتوانیم بدویم، دلمان می خواهد در طبیعت و حیاط کلاس برگزار شود. دوست داریم بعضی از کلاسها را خودمان تدریس کنیم.» پنجمی ها همچنین درخواست داشتند که وسایل الکترونیک مثل موبایل و تبلت به مدرسه بیاورند!

و بالاخره مهتا گسیلی دانش آموز پایه ششم در تریبون آزاد گفت: «مدرسه خیلی خوب و معلمان عالی هستند. ما زنگهای لگو، کار و فناوری، علوم، ورزش و زبان را دوست داریم و تقاضا می کنیم این زنگها بیشتر شود.»

پیشنهادهای دانش آموزان توسط مدیریت مدرسه بررسی و در صورت امکان اجرا خواهد شد. تریبون آزاد، برنامه ای برای تقویت مطالبه گری، شناخت نقد درست و کسب قدرت تفکیک خواسته های منطقی و غیر منطقی است.

اخبار پیشنهادی