چه آزمونهایی در واحد آبشناسان برگزار می شود؟

برگزاری آزمون یکی از بخش های مهم نظام آموزشی است که باعث مشخص شدن نقاط ضعف آموزش می شود. انواع آزمون ها در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان برگزار می شود. محمد عظیمی، معاون آموزشی واحد آبشناسان، در مورد این آزمون ها توضیح می دهد.

عظیمی آزمونها را به دو دسته کلی تقسیم می کند. «آزمون های درون مدرسه ای و آزمونهایی که از طرف معاونت محترم آموزش مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی به ما ابلاغ می شود. در هر فصل از سال ۲ آزمون و در مجموع ۶ آزمون هماهنگ بین مدارس برگزار می شود.»

او به آزمونهای داخلی اشاره می کند و می گوید: «آزمونهای داخلی واحد آبشناسان، خود به دو قسمت تقسیم می شوند. آزمونهای پایه ای و کلی، و آزمونی که به صلاح دید دبیر مربوطه برای یک کلاس و یا گروهی از دانش آموزان برگزار می شود.»

تحلیل نتیجه مهمتر از آزمون است

معاون آموزشی واحد آبشناسان، فرایند ارزیابی نتیجه را از آزمون مهمتر می داند و می گوید: « مشاوران و دبیران هر پایه بعد از آزمون، برگه تک تک دانش آموزان را تحلیل می کنند و براساس آن مشاوره ها و راهنمایی های لازم را انجام می دهند. برگزاری آزمون به تنهایی باعث پیشرفت دانش آموز نمی شود، بلکه در تحلیل و ارزیابی برگه امتحانی، نقطه ضعف های احتمالی پیدا می شود. علاوه بر این آزمون فصلی کلاسهای ترمیک زبان هم برگزار می شود.»

وی ادامه می دهد: «آزمون های کشوری و بین المللی هم برای واحد آبشناسان از اهمیت زیادی برخوردار است. آزمونهایی مانند آزمون المپیاد ریاضی نوجوانان ایران، آزمون کانگورو مسابقات جهانی ریاضی یا IMC. آبشناسانی ها  همواره برای شرکت در این نوع آزمونها پیش قدم هستند.»

اخبار پیشنهادی