آبشناسانی ها در اردوی اصفهان چه چیزهایی یاد گرفتند؟

دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی در نیمه دوم آبان سال ۹۸ به اردوی اصفهان رفتند.

در این اردو نزدیک به ۷۰ دانش آموز به همراه ۶ نفر مسئول حضور داشتند.  امیرحسین امیری، مربی تربیتی واحد آبشناسان درباره این اردو به خبرنگار سایت مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی گفت: «ما شب یکشنبه با قطار به سمت اصفهان حرکت کردیم و صبح دوشنبه به این شهر رسیدیم. روز اول به گشت و گذار در شهر اصفهان و بازدید از آثار تاریخی اختصاص داشت. بچه ها از سی و سه پل، پل خواجو، باغ پرندگان و آثار تاریخی میدان امام (ره) دیدن کردند. علاوه بر این از یک فروشگاه معروف و شناخته شده سوغاتی خریدند و کالسکه سواری کردند. همچنین دو وعده غذایی را به رستورانهای مشهور و با کیفیت شهر اصفهان رفتیم، برای ناهار دیزی و برای شام پیتزای غول پیکر خوردیم.»

او ادامه داد: «روز دوم و سوم دانش آموزان از امکانات داخل اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان استفاده کردند. امکاناتی مثل زمین چمن و سالن فوتسال، استخر، ترامپلی (تشک جامپینگ) ، قایق سواری، ایر هاکی، فوتبال دستی، دوربین واقعیت مجازی و تیراندازی از برنامه های تفریحی بچه ها در این دو روز بود.»

دانش آموزان درخواستشان را گفتند، ما انجام دادیم

در اردوی اصفهان به مسائل تربیتی و فرهنگی در کنار برنامه های تفریحی و ورزشی پرداخته شد. امیری در این باره گفت: «در اردو کارگاه آموزش نماز و وضو برگزار شد و آقای غفاری، مدیر داخلی مدرسه در مورد احترام به پدر و مادر و اهمیت قدردانی صحبت کردند.»

وی افزود: «موضوع دیگری که به آن پرداختیم، قدرت بیان نظرات و خواسته ها بود که نمود آن را در همان اردو مشاهده کردیم. در بعد از ظهر روز سوم به درخواست دانش آموزان برنامه پیش بینی شده را لغو کردیم چون بچه ها دوست داشتند دوباره به زمین چمن و سالن فوتسال بروند و فوتبال بازی کنند.»

نمی دانستم مدیر مدرسه انقدر مهربان است!

دانش آموزان پایه هفتم اکثرا اولین سفر بدون حضور پدر و مادر را تجربه می کنند. پارسا کهزادی در مورد تجربه این سفر گفت: «این اردو اولین سفر بدون خانواده بود و اولین باری بود که به شهر اصفهان می رفتم. به من خیلی خوش گذشت،کارهایم را خودم کردم و روی پای خودم ایستادم.»

محمد متین سفیدمو هم گفت: «برنامه ریزی سفر فشرده اما عالی بود. بهترین بخش سفر غذا پختن گروهی و بازدید از مکانهای تاریخی شهر اصفهان بود.»

امیر مهدی شفاهی از این اردو یک سوغاتی با ارزش برای خود آورده است: «من در اردو نمازخواندن را شروع کردم و بعد از اردو هر روز در خانه نماز می خوانم. متوجه شدم چه مدیر مهربانی داریم، قبلا در مدرسه او را اینطور ندیده بودم. در این اردو با خیلی از بچه های کلاسهای دیگر دوست شدم. در کل سفر خیلی خوبی بود.»