در اردوی شیراز آبشناسانی ها چه گذشت؟

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان از ۱۱ تا ۱۵ آذر به اردوی شیراز رفتند.

فرید خیرخواهان مسئول پایه نهم و یکی از همراهان اردوی شیراز به خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی گفت: «ما روز سه شنبه بلافاصله بعد از این که به شیراز رسیدیم، به تخت جمشید رفتیم. تعداد زیادی از دانش آموزان برای اولین بار به شیراز سفر کرده بودند و از تماشای مکانهای تاریخی مثل تخت جمشید بسیار لذت بردند.»

او افزود: «بچه ها از عینک های واقعیت های ترکیبی استفاده کردند. با این عینک ها ساختمان کامل تخت جمشید به طوری که ۲۵۰۰ سال پیش وجود داشت نمایش داده می شود.»

کاروان اردوی شیراز واحد آبشناسان پس از بازدید از تخت جمشید به اردوگاه شهید ربانی رفتند و مستقر شدند. محمد حسین غفوریان دانش آموز پایه نهم در مورد این اردوگاه گفت: «در بین همه اردوهایی که تا به حال رفتیم این تمیزترین و مجهزترین اردوگاه بود و سالن فوتسال خیلی خوبی داشت.»

روز چهارشنبه به شیراز گردی اختصاص داشت. محمد مهدی اصفهانی دیگر دانش آموز حاضر در اردو در این باره گفت: «برای اولین بار به شیراز سفر کردم و جاهایی مثل حافظیه، سعدیه، باغ ارم، ارگ کریمخان و شاهچراغ را از نزدیک دیدم. مکانهای بسیار زیبایی بودند مخصوصا باغ ارم که من از دیدنش لذت بردم.» در این روز دانش آموزان به بازار هم رفتند و سوغاتی خریدند. همچنین شب چهارشنبه در اردوگاه در دو سانس از امکانات ورزشی مانند زمین فوتسال استفاده کردند و با هم مسابقه دادند.

شعار اردوی شیراز صداقت و راستگویی بود. خیرخواهان گفت: «مربیان فرهنگی در مورد ضرورت صداقت با دانش آموزان صحبت کردند و نمود آن را در اردو دیدیم. آوردن گوشی تلفن همراه به اردو ممنوع بود و پس از صحبتهای مسئولان در مورد راستگویی، دو نفر از دانش آموزان گوشی های خود را به مسئولان تحویل دادند.»

ارشیا محمدی یکی از دانش آموزان گفت: «درست است که با خانواده راحتی و آسایش بیشتری دارم اما سفر با دوستها بیشتر خوش می گذرد. بهترین بخش سفر برای من پارک آبی بود.»

اخبار پیشنهادی