آغاز جلسه های توجیهی ثبت نام سال ۴۰۰-۹۹

جلسه های توجیهی ثبت نام دبیرستان های دوره اول مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی از جمعه ۴ دی آغاز شد.

اولیای متقاضی ثبت نام در دبیرستان های دوره اول مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، روز جمعه در سه سانس به دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان آمدند.

بازدید از نمایشگاه فعالیت ها و دستاوردها
 اولین برنامه تدارک دیده شده برای متقاضیان ثبت نام، بازدید از نمایشگاه فعالیتها و دستاوردهای مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی بود. بخش عمده نمایشگاه به دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان علامه ای اختصاص داشت. دانش پژوهان علامه ای از واحدهای مختلف مجتمع با حضور در نمایشگاه، درباره رشته های پژوهشی مجتمع از جمله رباتیک، هوافضا، نجوم، نانو و پزشکی به سوالات دانش آموزان و اولیا پاسخ دادند. اولیا و دانش آموزان همچنین از نزدیک عملکرد سازه های پژوهشی از جمله ربات و هاورکرافت را تماشا کردند.

در این نمایشگاه بخش های مختلف مجتمع علامه طباطبایی از جمله کتابهای انتشارات هفت و نیم و ماهنامه هفت و نیم به نمایش گذاشته شد. از قسمتهای جذاب نمایشگاه برای دانش آموزان، تندیس جام جهانی فوتبال و مسابقات جام جهانی فوتبال رایانه ای بود. دانش آموزان زیادی دور این جام جمع شدند و با آن عکس گرفتند. مسابقات جام جهانی فوتبال رایانه ای در تابستان برای علاقمندان به بازی فوتبال برگزار می شود. مرکز تهیه غذای هفت و نیم نیز ضمن نمایش غذاهای ارائه شده به دانش آموزان در طول سال تحصیلی، از حاضران در نمایشگاه پذیرایی کرد.

راهرویی پر از عکس

پس از بازدید از نمایشگاه فعالیتها و دستاوردها، متقاضیان ثبت نام از گالری تصاویر مدارس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی بازدید کردند. بیش از ۱۰۰ تصویر از مدارس دوازده گانه علامه طباطبایی از مقطع دبستان تا دبیرستان دوره دوم، نمایانگر برنامه ها و فعالیت های دانش آموزان این مدارس در سالهای تحصیلی گذشته بود. این عکسها با موضوعات مختلف از کار در آزمایشگاه و کارگاه گرفته تا زنگهای تفریح انتخاب شدند.

شنیدن صحبتهای مدیرعامل

متقاضیان ثبت نام پس از بازدید از نمایشگاه موفقیتها و دستاوردها و گالری تصاویر، وارد جلسه توجیهی ثبت نام شدند. ابتدا ویدیو کلیپ ده دقیقه ای معرفی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی پخش شد. در این ویدیوکلیپ علاوه بر شرح تاریخچه مجتمع از زبان «حاج حسن توفیق حق»، موسس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و مسابقات و جشنواره های سالانه در سطح مجتمع معرفی شد.

یاسر توفیق حق، مدیر عامل موسسه علامه طباطبایی در این ویدیوکلیپ لطف خدا و اعتماد خانواده ها گران قیمت ترین سرمایه مجتمع علامه طباطبایی در ۲۷ سال فعالیتش دانست و گفت: «ما در مسائل فرهنگی، افزایش آگاهی و دانایی و سپس تغییر و اصلاح رفتار دانش آموزان را هدف قرار داده ایم.» وی همچنین افزود: «تقویت شوق یادگیری در دانش آموزان از مهمترین اولویت های آموزشی مجتمع است.» پس از پخش ویدیوکلیپ معرفی مجتمع، مشاوران آموزشی دبیرستان های دوره اول به شرح عملکرد آموزشی مدارس در سل تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پرداخته و به سوالات اولیا پاسخ دادند. حین برگزاری جلسه توجیهی دانش آموزان از والدین جدا شده و دسته جمعی بازیهای فکری انجام دادند.

دومین سری از جلسه های توجیهی ثبت نام در دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی روز جمعه ۱۸ بهمن ماه برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی