نکات مهم برای شرکت در امتحانات نوبت اول

امتحانات نوبت اول دانش آموزان دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی – واحدهای میرداماد، آبشناسان، فرمانیه، گلستان، پسرانه پاسداران و دخترانه پاسداران، از امروز ۳ دی ماه آغاز شد. این امتحانات تا ۱۷ دی ماهادامه خواهد داشت. دانش آموزان علامه ای برای شرکت در آزمون ها باید به چند نکته مهم توجه کنند:

سامانه آزمون، از سایت مجتمع به آدرس  alameh.ir قسمت «امور دانش آموزان/سامانه آزمون مجازی» قابل دسترسی است.

🔻حتما ۱۵ دقیقه قبل از شروع آزمون به سایت وارد شوید تا اگر مشکلی وجود داشت، تا قبل از شروع زمان آزمون بتوانید برطرف کنید.

🔻از اتصال و کیفیت اینترنت مورد استفاده جهت شرکت در آزمون مطمئن شوید.

🔻در زمان برگزاری آزمون از وصل نبودن فیلترشکن اطمینان حاصل فرمایید.

🔻برای شرکت در امتحانات حتما از کامپیوتر و لپ تاپ های ویندوزی و یا موبایل های اندرویدی استفاده کنید و به هیچ وجه از دستگاه های شرکت اپل استفاده نفرمایید.

🔻به دلیل تفاوت یک سری کاراکتر در کیبورد فارسی و عربی، حتما از زبان کیبورد فارسی در ویندوز استفاده فرمایید و از کیبورد عربی استفاده نکنید.

🔻اعداد را با زبان انگلیسی وارد کنید و از فارسی نبودن زبان کیبورد اطمینان حاصل کنید.

🔻در نوشتن پاسخ سوالات تک کلمه ای و چند کلمه ای، از زدن فاصله های اضافی و یا حروف اضافی بپرهیزید.

🔻برخی سوالات فقط نیازمند پاسخ شما به صورت عدد هستند و نوشتن حروف و توضیحات اضافی قابل قبول نیست.

🔻در نوشتن املای کلمات دقت بسیار زیادی داشته باشید چون سیستم فقط املای درست را مبنا قرار می دهد.

🔻در زمانی که نیاز بود تا در پاسخ دهی به سوالات اعداد را به صورت اعشاری تایپ کنید  حتما از “.” به جای “/” استفاده کنید چون در زبان ریاضی فقط علامت “.” نشان دهنده اعشار است. به نمونه صحیح نوشتن عدد سه و پنج دهم دقت فرمایید: ۳.۵

🔻تبصره: این بند فقط در خصوص سوالاتی است که باید پاسخ آنها تایپ شود و در صورتی که در برگه پاسخ نامه جواب ها را می نویسید و تصویر آن را ارسال می کنید، طبق روال قبل و آزمون های حضوری کماکان اعشار را بصورت ” / ” بنویسید.

🔻در سوالاتی که به شکل جای خالی می باشند، دقت کنید فقط کلمه ای که نیاز است را وارد کنید و کلماتی که قبل از جای خالی هست را مجدد تکرار نکنید.

🔻حتما در انتهای آزمون، از فشردن کلید «اتمام آزمون» و ارسال پاسخ های خود به سیستم مطمئن شوید.
 

اخبار پیشنهادی