اعلام جزییات برگزاری سیزدهمین جشنواره علمی پژوهشی علامه طباطبایی

زمان بندی و جزییات برگزاری سیزدهمین جشنواره علمی پژوهشی مجتمع علامه طباطبایی اعلام شد. این جشنواره روزهای دوشنبه و سه شنبه مورخ ۶ و ۷ اردیبهشت ماه به صورت غیرحضوری و در برنامه Adobe connect برگزار می گردد. رقابت رشته های برنامه نویسی، نانو و نجوم ۶ اردیبهشت و رشته های رباتیک، هوافضا، انیمیشن و بازی سازی ‌و پزشکی ۷ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

ساعت شروع مسابقات رشته های انیمیشن و بازی سازی، رباتیک، هوافضا و برنامه نویسی ۱۴:۳۰ است و دانش آموزان می بایست حداقل یک ربع قبل در برنامه حضور داشته باشند. ارائه دانش آموزان در رشته های نانو، نجوم و پزشکی هم در همین ساعت آغاز می شود.

نکات مهم مسابقات رشته برنامه نویسی:

کدهای ارسالی دانش آموزان در رشته برنامه نویسی، می بایست با زبان برنامه نویسی python نوشته شده باشد. فایل هایی که به صورت زیپ شده ارسال می شود، باید با فرمت فایل پی دی اف بوده و در آن معرفی کد و توضیح عملکرد به صورت واضح مشخص باشد. همچنین سورس اصلی برنامه و فایل اپلیکیشن آن(دوره پیشرفته)، اسامی اعضای گروه و تعداد آن ها به همراه مشخصات فردی هر کدام(فایل پی دی اف) و الگوریتم برنامه ارسالی(فایل پی دی اف)، محتوای دیگری است که دانش آموزان در این رشته به صورت فایل ارسال می کنند. زمان مسابقه در رشته برنامه نویسی یک ساعت است و پس از آن فایلی دریافت نمی شود. دانش آموزان در گروه های حداکثر ۴ نفری می توانند در این رقابت ها شرکت کنند. براساس اعلام دبیرخانه مسابقات، گروه تک نفره با توجه به موارد مطرح شده از امتیاز بالاتری برخوردار خواهد بود.

نکات مهم مسابقات بازی سازی- انیمیشن سازی:

جلسه توجیهی و رفع اشکال برای دانش آموزان شرکت کننده در این رشته ها سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه به صورت آنلاین از ساعت ۱۴:۱۵ تا ۱۶ برگزار می شود. در این جلسه با حضور دبیر مسابقات درباره نحوه برگزاری مسابقات، قوانین و نحوه داوری و شیوه و زمان ارسال پروژه ها صحبت خواهد شد.

نکات مهم مسابقات رشته رباتیک:

زمان برگزاری مسابقه رشته رباتیک یک ساعت است. دانش آموزان در این رشته می بایست در تمامی مراحل کار، از صفحه دسکتاپ شان رکورد گرفته و برای کمیته برگزاری مسابقات ارسال کنند. در تیم های چند نفری، فقط از فردی که به کمیته داوران معرفی شده است فیلم و کدهای ارسالی دریافت خواهد شد.

نکات مهم مسابقات رشته هوافضا – گرایش گلایدر موتور کشی:

جلسه توجیهی برای این رشته سه شنبه ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ برگزار می شود. دانش آموزان در این رشته می بایست عکس کاملی از خود همراه با گلایدرشان و همچنین فیلمی از پرواز گلایدر برای کمیته داوران بفرستند. حجم فایل های ارسالی هم کمتر از ۲۰ مگابایت باشد.

بر اساس نظر داوران، پروازها باید در زمین مسطح انجام شود و پرواز از پشت بام، پنجره و … قابل قبول نیست. پرواز با متراژ بالاتر و زمان‌پرواز بیشتر، امتیاز بیشتری دریافت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی