آموزش خوشنویسی و گرافیک در کلاس های آنلاین هنر

دانش آموزان دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، هر هفته در یک زنگ کلاس هنر شرکت کردند. این کلاس ها برای دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم، هم به صورت آنلاین و هم آفلاین برگزار شد.

«وحید علیپور» مسئول دپارتمان هنر مجتمع علامه طباطبایی درباره محتوای درس هنر برای دانش آموزان علامه ای می گوید: «محتوای کلاس هنر برای پایه هفتمی ها، مبانی هنرهای تجسمی و آموزش خوشنویسی تحریری پایه، برای هشتمی ها اصول طراحی و برای پایه نهمی ها تصویرسازی و گرافیک بود. دانش آموزان پایه هفتم در زنگ هنر نقطه و خط، حجم، تئوری رنگ، پرسپکتیو و … را یاد گرفتند. طراحی فیگور و چهره و سیاه قلم، کار با مدارد رنگی و گواش هم موضوعی است که دانش آموزان پایه هشتم آموزش دیدند. پایه نهمی ها هم بعد از آشنایی با اصول اولیه گرافیک، طراحی آرم و پوستر را آموختند.»

خوشنویسی بخش دیگری از کلاس هنر علامه ای هابود که امسال در هر سه پایه به صورت آفلاین برگزار شد. دانش آموزان هر ماه در یک جلسه آنلاین خوشنویسی هم شرکت کردند. در این جلسات تکالیف شان بررسی و اشکالات احتمالی شان رفع شد.

فعالیت دانش آموزان در کلاس های هنر، امسال هم به صورت تئوری بود و هم عملی. علیپور می گوید: «در سال قبل که آموزش به شکل حضوری انجام می گرفت، بچه ها می توانستند در کلاس با دست ورزی مهارت های هنری شان را تقویت کنند. امسال هم سعی کردیم دست ورزی را با ویدیوهای آفلاین و رفع اشکال در کلاس های آنلاین در بچه ها تقویت کنیم. بر همین اساس هر زنگ هنر، دو بخش داشت. در بخش اول اصول و مبانی به صورت تئوری آموزش داده می شد. سپس تمریناتی به بچه ها ارائه می گرفت تا در طول هفته به صورت عملی تمرین کنند.»

بخش دیگری از آموزش زنگ هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به علامه ای ها از طریق فایل هایی بود که به صورت آفلاین در اختیارشان قرار گرفت. مسئول دپارتمان هنر مجتمع درباره نحوه استفاده از این فایل های آموزشی می گوید: «در هر بخش از کتاب هنر دانش آموزان، QR کدی وجود دارد که بچه ها با اسکن آن می توانند فیلم آموزشی مبحث مربوطه را مشاهده کرده و بر اساس آن تمرینات و تکالیف شان را انجام دهند. این روش پیش از اسفند ۹۸ و تعطیلی آموزش حضوری مدارس برای دانش آموزان علامه ای راه اندازی شد. وقتی مدارس تعطیل شدند نیز با همین روش زنگ های هنر را برای بچه ها ادامه دادیم.»

اخبار پیشنهادی