هفتمی ها تابستان در چه کلاس های پژوهشی شرکت کردند؟

دانش آموزان پایه هفتم علامه ای تابستان در کلاس های پژوهشی رباتیک، هوافضا، نجوم، نانو، برنامه نویسی و انیمیشن سازی شرکت کردند.

دانش آموزان پایه هفتم مدارس دوره اول علامه طباطبایی در طول شش هفته پایگاه تابستانی، در کلاس های پژوهشی رباتیک، هوافضا، نجوم، نانو، برنامه نویسی و انیمیشن سازی شرکت کردند و با این رشته ها آشنا شدند. هفتمی ها شرکت در کلاس های آنلاین پژوهشی را از ۱۹ تیرماه آغاز کردند. در این کلاس ها مبانی کلی رشته های پژوهشی و آینده آموزشی هر کدام به صورت کامل برای علامه ای ها تشریح شد. دانش آموزان پایه هفتم بعد از پایان پایگاه تابستانی و با شروع سال تحصیلی می بایست یکی از رشته های پژوهشی را انتخاب و در طول سه سال دوره اول متوسطه، در کلاس های آن شرکت کنند. کلاس های پژوهشی پایگاه تابستانی برای دانش آموزان پایه های هشتم و نهم در ادامه پایه هفتم برگزار می شود و علامه ای ها در رشته هایی که سال هفتم انتخاب کرده اند مطالب تکمیلی را یاد می گیرند.

جزییات آموزش در کلاس های پژوهشی

دانش پژوهشان علامه ای در کلاس های آنلاین رباتیک، با قطعات الکترونیکی، مقدمات الگوریتم، فلوچارت و برنامه نویسی آشنا می شوند. در رشته هوافضا مجموعه‌اي از علوم و توانايي‌هاي علمي و عملي در زمينه تحليل، طراحي و ساخت وسايل پرنده‌ را فرا می گیرند، در کلاس های پژوهشی پزشکی، با علوم بیولوژی آشنا می شوند و توانایی تولید مواد، ابزار و سیستمهای نوین را با دستکاری سطوح اتمی و مولکولی دارد در کلاس های آنلاین نانو می آموزند. در رشته انیمیشن سازی نیز با اصول پویا نمائی و در کلاس های مجازی نجوم با فناوری آشنا می شوند.

جستجوگری و پژوهش محوری

به گفته مسئول پژوهش مجتمع علامه طباطبایی، تعطیلی آموزش حضوری در مدارس، اگرچه بر برنامه های پژوهشی دانش آموزان علامه ای تاثیر گذاشته است، اما رویکرد کلی مجتمع را تغییر نداده است. مالکی درباره رویکرد مجتمع علامه طباطبایی به کلاس های پژوهشی می گوید: «رویکرد امسال مجتمع در بخش پژوهشی، تقویت روحیه «جستجوگری» و «پژوهش محوری» است.آموزش رشته های پژوهشی در فرآیند آنلاین، با رویکرد پژوهش محوری انجام می شود. به این معنی که در کلاس ها پروژه های تحقیقاتی مختلفی به دانش آموزان ارائه می شود تا در کنار آموزش کار عملی، تحقیق را هم یاد بگیرند تا افرادی پژوهشگر پرورش دهیم.»

اخبار پیشنهادی