دهه اول محرم در مدارس علامه طباطبایی

دانش آموزان مدارس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی در دهه اول محرم، در برنامه های متعددی شرکت کردند. این برنامه های آنلاین در جنبه های مختلف فرهنگی، خیریه و مسابقه ای برای دانش آموزان برگزار شد. در ادامه به بخشی از برنامه های علامه ای ها در واحد های دبستان، دبیرستان دوره اول و دوره دوم ویژه ماه محرم می پردازیم.

تهیه پادکست ویژه ماه محرم در واحد پاسداران

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان پسرانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران به پادکست هایی با موضوع ماه محرم گوش می دهند. دانش آموزان پس از گوش دادن به این پادکست ها، حدس می زنند که داستان مربوط به چه شخصی است. این برنامه با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با وقایع ماه محرم اجرا می شود.

پویش ماه محرم در واحد تهرانپارس

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس، با ارسال نقاشی و دل نوشته هایشان درباره ماه محرم، در این پویش به صورت آنلاین شرکت کردند.

آثار ارسالی دانش آموزان در کانال اطلاع رسانی مدرسه قرار گرفت.

عزاداری گلستانی ها در حسینیه مجازی

حسینیه مجازی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان، همزمان با آغاز ماه محرم از سه شنبه ۱۹ مرداد، شروع به فعالیت کرد. آشنایی با قیام امام حسین (ع) و یارانش و اینفوگرافی های مربوط به واقعه عاشورا از برنامه های حسینیه مجازی گلستانی ها بود.

برگزاری مراسم زیارت عاشورا و مسابقه لبیک یا حسین در واحد پاسداران

کادر دبیرستان پسرانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران از اول ماه محرم، در مراسم زیارت عاشورا شرکت کردند. این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور  تعداد محدودی از کادر مدرسه برگزار می شود.

در کنار این مراسم، همچنین مسابقه لبیک یا حسین هم ویژه دانش آموزان این واحد برگزار شد. در این مسابقه هر کدام از دانش آموزان، دل نوشته هایشان برای امام حسین (ع) را به آیدی فرهنگی این واحد ارسال کردند.

برنامه های واحد میرداماد ویژه دهه اول ماه محرم

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد برنامه های آنلاین متنوعی برای دهه اول ماه محرم دارند.

بسته فرهنگی یکی از این برنامه ها است که به سخنرانی مذهبی، مرثیه خوانی و حدیث روز اختصاص دارد و روزانه از طریق کانال های واحد میرداماد در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد. عزاداری و مراسم زیارت عاشورا هم دیگر برنامه دانش آموزان این واحد است که به صورت مجازی در آن شرکت می کنند. دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد در طرح «احسان حسینی» به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، اقدام به جمع آوری کمک برای خرید اقلام ضروری نیازمندان می کند.

نامیرا؛ ویژه برنامه ماه محرم واحد فرمانیه

نامیرا عنوان ویژه برنامه دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه است. این ویژه برنامه، در قالب حسینیه مجازی به فعالیت های طبخ و توزیع غذای نذری برای کودکان کار، دایر کردن ایستگاه صلواتی، ساخت آلبوم عکس یادگاری با محرم و ویژه برنامه ی نامه ای برای امام حسین (ع) می پردازد.

حسینیه؛ ویژه برنامه آنلاین دوره دومی های واحد پاسداران

دانش آموزان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران با شروع ماه محرم به مدت ۱۱ شب، بیننده کلیپ های ویژه برنامه حسینیه بودند. موضوع کلیپ های این ویژه برنامه، زندگی نامه امام حسین (ع) بود.

از دیگر برنامه های پاسدارانی ها برای ماه محرم، معرفی کتاب، مسابقه کتابخوانی، مسابقه عکاسی با موضوع عاشورا و پویش توزیع غذای نذری است.

اخبار پیشنهادی