گلستانی ها تا پایان آذر در چه برنامه های فرهنگی شرکت کردند؟

دانش آموزان دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد گلستان از ابتدای سال تحصیلی تا پایان آذرماه، در بیش از ۱۲ برنامه فرهنگی و هنری شرکت کردند. این برنامه ها به صورت آنلاین و با مشارکت همه دانش آموزان برگزار شده است.

به گفته «امیرحسین ملایری» مسئول فرهنگی مدرسه، برنامه های فرهنگی آنلاین گلستانی ها از تابستان در کانال های مدرسه آغاز شده است: «با شروع پایگاه تابستانی به صورت آنلاین، ضرورت برگزاری برنامه های فرهنگی بیش از قبل به وجود آمد. یکی از نخستین برنامه های فرهنگی واحد گلستان، برگزاری برنامه به مناسبت روز زبان و ادبیات فارسی با عنوان «گلستان سیمرغ» بود. همه دانش آموزان مدرسه در این برنامه می توانستند یک غزل از شاعـران مورد نظر را دکلمه کنند و فیلم آن را برای مربی فرهنگی مدرسه بفرستند. فیلم های برگزیده برای داوریِ اولیا و دانش آموزان در کانال های مدرسه قرار گرفت و نفرات برتر معرفی شدند.»

اجرای ویژه برنامه های مناسبتی

ویژه برنامه ایام شهادت امام حسین (ع) با عنوان حسینیه گلستان، برنامه دیگر این واحد به مناسبت ایام عاشورای حسینی بود. گلستانی ها به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز گرامیداشت سلمان فارسی هم در دو برنامه شرکت کردند. «مرهم جان» عنوان برنامه گلستانی ها برای دفاع مقدس بود. در این برنامه دانش آموزان هر روز با عملیات های انجام شده و شهدای دفاع مقدس آشنا شدند. «در همسایگی ستاره ها» هم ویژه برنامه ای بود که در آن گلستانی ها با زندگی سلمان فارسی آشنا شدند.

تواناییتو، گلستان نو

بخشی از فعالیت های دانش آموزان واحد گلستان در فضای آنلاین، با موضوع مشاوره برگزار شد. مسئول فرهنگی واحد گلستان می گوید: «یکی از این برنامه ها نشست «تواناییتو» بود. «تواناییتو» برنامه ای فرهنگی، اجتماعی بود که با هدف آموزش مهارت های مختلف به دانش آموزان واحد گلستان به صورت مجازی برگزار شد. این برنامه بعد از نشست های «گلستان نو»، دومین طرح گلستانی ها در فضای مجازی برای تقویت مهارت های فردی و اجتماعی دانش آموزان بود. دست سازه های خانگی با مواد بازیافتی و فنون کاربردی برای لذت بردن از زندگی در ایام قرنطینه، از جمله موضوعات تواناییتو بود. چالش ها و فرصت های تغییر مقطع دانش آموزان و مقدمات هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نیز از جمله موضوعات نشست های «گلستان نو» برای دانش آموزان بود.»

صبحینو، مانور زلزله

اهدای جایزه به دانش آموزان برگزیده در مسابقات آدرنالین، تقدیر از گلستانی ها به مناسبت روز دانش آموز، صبحینو و برگزاری مانور زلزله برای دانش آموزان، از جمله برنامه های دیگر واحد گلستان در سه ماه نخست سال تحصیلی بود. کلاس های آنلاین دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان هر روز صبح با شرکت در برنامه «صبحینو» آغاز شد. محتوای«صبحینو» فرهنگی، هنری و مناسبتی بود و تولید محتوا و برگزاری آن هر روز بر عهده یکی از دانش آموزان واحد گلستان بود. شرکت در ویژه برنامه «انار دانه» به مناسبت شب یلدا، آخرین برنامه فرهنگی گلستانی ها در پاییز ۹۹ بود.

اخبار پیشنهادی