پاسدارانی های پایه هشتم به مشهد رفتند

اولین اردوی دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در سال تحصیلی جدید برگزار شد. دانش آموزان پایه هشتم در این اردو به مشهد مقدس رفتند. سفر ۴ روزه پاسدارانی ها از یکشنبه ۱۴ مهرماه تا پنجشنبه ۱۸ مهرماه برگزار شد. «تورج قاسمی» معاون مدرسه، «مهدی شریفیان» مسئول پایه هشتم،«جواد امانی» مسئول پایه نهم و «ابراهیم زارع» مسئول فرهنگی مدرسه در این سفر همراه پاسدارانی ها بودند.

زیارت و سیاحت در خراسان

زیارت بارگاه مطهر امام رضا (ع) برنامه اصلی سفر دانش آموزان به مشهد بود. آن ها آداب زیارت را یاد گرفتند، صحن های مختلف حرم را شناختند و از موزه آستان قدس بازدید کردند.

حضور در مقبره فردوسی و آشنایی با شاهنامه برنامه روز دوم پاسدارانی ها در این سفر بود. «تورج قاسمی» معاون مدرسه توضیحات کاملی درباره زندگینامه فردوسی و شاهنامه برای دانش آموزان ارائه کرد.

 پاسدارانی ها در این سفر با بافت و معماری شهر مشهد هم آشنا شدند. آن ها به چند خانه تاریخی لز جمله «خانه داروغه» رفتند و از ورزشگاه امام رضا(ع) بازدید کردند تا با ساخت سازه های قدیمی و مدرن و تفاوت های آن ها آشنا شوند.

حضور در بازار، سالن ورزشی، مراکز خرید و پارک آبی مشهد از دیگر برنامه های دانش آموزان پایه هشتم واحد پاسداران در این سفر بود.

هدف از اردو؛ تفریح و کسب مهارت های اجتماعی

 هدف از برگزاری اردوهای بیرون شهری تقویت مهارت های اجتماعی دانش آموزان است. وقتی دانش آموزان مجبور باشند چند روز به طور مستقل از خانواده شان زندگی کنند، مهارت های ویژه ای کسب می کنند. مدیریت هزینه و خرج کرد، نوع تعامل با کسبه در بازار، تمرین کارگروهی و تقویت مسئولیت پذیری از جمله این مهارت ها هستند. در اردوها اطلاعات کاملی از مباحث تاریخی، شهری و گردشگری هم به دانش آموزان گفته می شود تا در کنار تفریح، اطلاعات عمومی شان هم بیشتر شود.

برگزاری ۴ اردو برای هر پایه

پاسدارانی ها تا پایان سال تحصیلی در ۳ اردوی بیرون شهری و ۹ اردوی داخلی شرکت می کنند. این اردوها شامل اردوهای تفریحی، علمی و ورزشی است. اردوی بیرون شهری برای پایه هفتمی ها در شهر اصفهان و برای پایه نهمی ها در شیراز برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی