برنامه پاسدارانی ها در خانه؛ هم بازی، هم درس

برنامه مطالعاتی دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران برای هفته دوم اردیبهشت ماه اعلام شد. در این برنامه ساعات دقیق مطالعه، انجام تکالیف و ارسال آن ها به دبیران مشخص شده است. «مهدی شریفیان» مشاور پایه هشتم واحد پاسداران می گوید دانش آموزان از ابتدای اسفند ماه برنامه مطالعاتی هفتگی گرفته اند: «از هفته اول اسفند، برنامه مطالعاتی دقیقی به دانش آموزان ارائه شد. دانش آموزان باید صبح ها در کلاس های آنلاین شرکت کنند و بعد از ظهرها بر اساس برنامه درس بخوانند. در این برنامه سعی کردیم که زمان مناسب برای بازی بچه ها را هم در نظر بگیریم تا روحیه و انگیزه برای درس خواندن در خانه داشته باشند.»

۴ ساعت شرکت در کلاس، ۴ ساعت درس خواندن

پاسدارانی ها هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ در کلاس های آنلاین شرکت می کنند. براساس برنامه مطالعاتی، دانش آموزان باید از ساعت ۱۷ درس را شروع کنند. «برنامه هفتگی بعد از برگزاری کلاس های آنلاین، از ساعت ۱۷ آغاز می شود. دانش آموزان تا ساعت ۲۲ درس ها را به صورت مبحثی مطالعه کرده سپس نمونه سوال و تست حل می کنند. بخشی از این زمان هم برای حل تکالیف و ارسال آن ها به دبیران اختصاص یافته است.»

مشارکت در انجام کارهای آموزشی

دانش آموزان پایه هشتم واحد پاسداران در روزهای تعطیلی مدارس در انجام کارای آموزشی به مشاورشان هم کمک می کنند. شریفیان درباره این برنامه می گوید: «دانش آموزان را براساس علاقه شان مسئول انجام کارهایی کرده ایم. جمع آوری تکالیف و بررسی آن ها، آماده کردن نمونه سوالات و ارسال برنامه های مطالعاتی به دانش آموزان از جمله کاهایی است که با کمک دانش آموزان انجام می شود. هدف از این کار تقویت مسئولیت پذیری بین بچه ها و سرگرم شدن آن ها است.»

اخبار پیشنهادی