آغاز مشاوره های نهمی های واحد پاسداران

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان پسرانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در ماه آبان جلسات مشاوره فردی حضوری و آنلاین با مشاورشان را شروع می کنند. «جواد امانی» مسئول آموزش و مشاور پایه نهم واحد پاسداران درباره این جلسات می گوید: «موضوع جلسات مشاوره تحصیلی در پایه های مختلف متفاوت است. جلسات مشاوره پایه هفتم معمولا با موضوع اصلی عادت دادن دانش آموزان به مقطع جدید با در نظر گرفتن مجازی بودن آموزش است. یا در پایه هشتم قانون پذیر کردن دانش آموزان و انجام دقیق تکالیف و داشتن مطالعه از اهداف اصلی جلسات مشاوره با دانش آموزان این پایه است. در پایه نهم به دلیل اهمیت بحث انتخاب رشته، هسته اصلی جلسات ما را هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دبیرستان دوره دوم دانش آموزان شکل می دهد.»
به گفته امانی این هدایت تحصیلی در جلسات مشاوره با دانش آموزان، در بخش های مختلفی تقسیم بندی می شود: «در جلسات مشاوره مان با دانش آموزان، تقویت ارتباط، گرفتن ارزیابی درباره کیفیت برگزاری کلاس ها، مدیریت آزمون، معرفی مشاغل و شناخت دانش آموز از خودش جزو موضوعاتی هستند که در زیر مجموعه هدایت تحصیلی به دانش آموزان گفته می شود.»

چند توصیه آموزشی!

در ادامه نکاتی از مشاور نهمی ها در خصوص باید ها و نباید های شرکت در کلاس مجازی را می خوانید که در کانال اطلاع رسانی و صفحه رسمی مجتمع علامه طباطبایی در اینستاگرام هم منتشر شده است.

 ۱- در کلاس مجازی سعی کنید که ۱۰۰ درصد حواستان به دبیر باشد.

۲- مثل کلاس حضوری، در کلاس مجازی هم نوشتن جزوه کامل و یادداشت برداری از صحبت های معلم، اصلی ترین کاری است که باید انجام دهید. (در آموزش مجازی بسیار تاثیرگذارتر است)

۳- درس تدریس شده را در همان روز مطالعه کنید و تکالیفش را انجام دهید. یادتان باشد که طبق منحنی فراموشی، ۲۰ تا ۳۰ درصد مطالب در صورت مطالعه نکردن تا ۲۴ ساعت بعد از یادگیری، به فراموشی سپرده می شوند. 

۴- طبق برنامه ریزی های مطالعاتی مشاور تحصیلی تان عمل کنید.

۵- انتخابی جزوه ننویسید؛ یعنی آن چیزی که فکر می کنید درست است را فقط ننویسید، بلکه هر چیزی که دبیر می گوید یادداشت کنید. 

اخبار پیشنهادی