فعالیت های فرهنگی پاسدارانی ها؛ از صبحگاه آنلاین تا کتابخوانی

دانش آموزان دبیرستان پسرانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در نیمسال اول تحصیلی در فعالیت های فرهنگی متنوعی شرکت کردند. این فعالیت های فرهنگی هر کدام ابعاد مختلفی از دانش آموزان را در بر می گرفت. از کتابخوانی و مسابقه گرفته تا مراسم آنلاین صبحگاه. در ادامه مروری بر مهم ترین فعالیت های فرهنگی دانش آموزان واحد پاسداران داریم.

صبحگاه آنلاین؛ ایجاد حس مدرسه در زمان غیرحضوری بودن آموزش

یکی از مهم ترین فعالیت های فرهنگی واحد پاسداران، صبحگاه دانش آموزی است. دانش آموزان واحد پاسداران قبل از شروع کلاس های پایگاه تابستانی، در مراسم آنلاین صبحگاه شرکت می کنند. صبحگاه آنلاین پاسدارانی ها شامل قرائت قرآن، سرود ملی، ورزش صبحگاهی، کلیپ متناسب با مناسب های مختلف، پیام های کادر اجرایی، مسابقه و طنز است. هدف از این مراسم آنلاین، ایجاد حس مدرسه و نشاط بیشتر دانش آموز قبل از شروع زمان رسمی کلاس ها است.

نمایش صوتی تن تن و سندباد با روایت دانش آموزان

از دیگر فعالیت های فرهنگی پاسدارانی ها در نیمسال اول، ساخت نمایش صوتی تن تن و سندباد بود. در این نمایش صوتی هر کدام از دانش آموزان یکی از نقش های این نمایش که بر گرفته از کتابی با همین نام بود را اجرا می کرد. هدف از تولید این نمایش صوتی علاوه بر استعدادیابی و مشارکت فرهنگی دانش آموزان ، مسابقه کتاب به مناسبت هفته کتاب بود که دیگر دانش آموزان بر اساس این نمایش صوتی به سوالات در کانال های اطلاع رسانی مدرسه پاسخ می دادند.

شورای دانش آموزی

شورای دانش آموزی در مدارس وظیفه ارتباط راحت تر دانش آموزان و پیگیری خواسته های آن ها از مسئولین مدرسه را عهده دار است. در دوره اول واحد پاسداران هم شورای دانش آموزی فعالیت های مختلفی را انجام می دهد. ثبت نام شورای پاسدارانی ها از ۲۲ آبان آغاز شد و انتخابات مربوط به آن هم ۲۹ آبان به صورت آنلاین برگزار شد.

پاسدارانی ها در این انتخابات دانش آموزان علی خلقی، شایان عمیدشاهی و رایین محمدیار از پایه هفتم، علی سلیمی، کسری کرمانشاهی و هونام احمدبیگی از پایه هشتم و سهند پیروزی فر، سید بامداد بهرامی و سید محمدطاها شاهزاده فاضلی از پایه نهم را به عنوان اعضای شورای دانش آموزی انتخاب کردند.

دورهمی دانش آموزی به مناسبت یلدا

دانش آموزان واحد پاسداران ۲۸ آذر ماه در جشن یلدای این واحد شرکت کردند. برگزاری مسابقه، پخش کلیپ، تقدیر از دانش آموزان برتر آموزشی و فرهنگی، صحبت با مادر شهید، تقدیر از مدیر سابق واحد پاسداران، برگزاری استندآپ کمدی، مسابقه دابسمش و حضور رضا بنفشه خواه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در جمع دانش آموزان، از جمله برنامه های جشن یلدایی واحد پاسداران بود.

برگزاری نمایشگاه کتاب انتشارات هفت و نیم

دبیرستان دوره اول واحد پاسداران در دومین هفته امتحانات نوبت اول اقدام به راه اندازی نمایشگاه کتاب ویژه انتشارات هفت و نیم از ۱۲ تا ۲۰ دی کرد. دانش آموزان بعد از شرکت در هر امتحان با تولیدات فرهنگی این انتشارات که ناشر کتاب های علمی برای کودکان و نوجوانان است آشنا می شوند.

همزمان با برپایی این نمایشگاه کتاب، در بخش دیگری از واحد پاسداران هم یاد بودی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی