آموزش حرفه ای؛ کلید واژه هشتمی های واحد آبشناسان در پایگاه تابستانی

پایگاه تابستانی علامه ای های دوره اول با برگزاری آزمون جامع ۳۱ مرداد تمام شد و دانش آموزان به تعطیلات قبل از شروع سال تحصیلی رفتند. دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان در این پایگاه تابستانی، در برنامه های آموزشی متنوعی شرکت کردند. «حسین جلالی» مشاور هشتمی های گروه حیان واحد آبشناسان درباره پررنگ بودن بحث آموزش در برنامه های پایگاه تابستانی این پایه می گوید: «پایگاه تابستانی پیش درآمدی بر سال تحصیلی است و به دلیل آنلاین بودن سال تحصیلی، مبحث آموزش را پررنگ تر از سایر بخش ها برنامه ریزی کردیم. جلسات دیدار با اولیا، برگزاری کلاس های مشاوره هفتگی، بررسی جزوات دانش آموزان و برگزاری آزمون های تشریحی از برنامه های دانش آموزان در این پایگاه تابستانی بود.»

دیدار با اولیا و برگزاری کلاس های مشاوره آموزشی از مهم ترین برنامه های آبشناسانی های پایه هشتم بود؛ جلالی می گوید: «جلسات دیدار با اولیا را در اولین هفته پایگاه تابستانی آغاز کردیم. هدف ما از برگزاری این جلسات، آشنایی با خصوصیات اخلاقی دانش آموزان، علاقه مندی ها و میزان مسئولیت پذیری شان بود. این جلسات به صورت فردی با اولیا برگزار شد. برگزاری کلاس های مشاره هم دیگر برنامه هشتمی ها بود که هر هفته ۱ ساعت به صورت آنلاین برگزار شد. موضوع این جلسات هدف، انگیزه و راهکارهایی برای کاهش استرس در دانش آموزان بود.»
به گفته مشاور گروه حیان، نجوه مطالعه و جزوه نویسی، بررسی جزوات و برگزاری آزمون تشریحی به همراه تحلیل آزمون، دیگر ابعاد آموزشی برنامه آبشناسانی ها را در بر می گرفت: «مهم ترین نکته پایگاه تابستانی برای دانش آموزان، یادگیری نحوه مطالعه و جزوه نویسی بود. از طرفی جزوات دانش آموزان هر دو هفته یکبار بررسی میشد تا جزوات طبق اصول یادگیری شده نوشته شود. برگزاری آزمون های تشریحی هم از دیگر برنامه هایی بود که به منظور آمادگی بیشتر دانش آموزان برای شرکت در آزمون جامع ۳۱ مرداد برگزار شد.»

اخبار پیشنهادی