طرح هفتمی های واحد آبشناسان برای آزمون جامع

دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان با طرح «قانون بازی» برای آزمون جامع ۱۲ آذرماه آماده می شوند. «حامد معصومی» مشاور هفتمی های گروه فارابی واحد آبشناسان درباره این طرح می گوید: «این قانون را بر اساس دسته کنسولهای بازی برای ارتباط راحت با دانش آموزان طراحی کردیم. براساس این قانون سوالات را به ۴ نوع، دایره مربوط به سوالات آسان، مربع سوالات متوسط، ضربدر سوالات سخت و مثلث سوالات خیلی سخت تقسیم بندی کردیم.»

مشاور هفتمی های این واحد درباره این تقسیم بندی می گوید: «همان طور که مطالعه و برنامه ریزی برای موفقیت در آزمون لازم است، این نکته که دانش آموز نباید به همه سوالات پاسخ دهد هم بسیار مهم است.»

به گفته معصومی بیشتر دانش آموزان این نکته را وقتی متوجه می شوند که نتایج آزمون را می بینند و تا آزمون بعد دوباره آن را فراموش می کنند: «در امتحانات تستی که نمره منفی دارد، رعایت این نکته ضروری است. این که دانش آموز وقت خود را برای پاسخ دادن به سوالات بسیار زمان گیر که به نوعی تله آزمون هستند هدر ندهد، مهم ترین هدف قانون بازی است. معمولا دانش آموزان این مسئله را فراموش می کنند و برای آزمون بعدی دوباره به تمام سوالات پاسخ می دهند اما ما به کمک این طرح، این مطلب را به طور کامل برای دانش آموزان روشن کردیم.»

اخبار پیشنهادی