سال تحصيلي در واحد شریعتي چطور شروع شد؟

دانش آموزان یکی یکی وارد حیاط مدرسه می شوند، با کوله هایی پر از کتاب و دفتر و لبخندی که روی لب هایشان است. جلوی در، چند نفر از کادر اجرایی مدرسه ایستاده اند تا به آن ها خوش‌آمد بگویند. دانش آموزان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی ديروز سال تحصیلي شان را در ۱۵ کلاس و کارگاه آغاز كردند.

 فضاي مدرسه طوري آماده شده است كه هم عطر معنوي ماه محرم در آن پيچيده و هم هفته دفاع مقدس گرامي داشته شده است. دانش آموزان در اولین دقایق از شروع سال تحصیلی جدید، همکلاسی های سال گذشته شان را می بینند. پایه دهمی ها که تابستان تازه با مدرسه جدیدشان آشنا شدند، كم جنب و جوش ترند.

مدير مدرسه: استعدادهايتان را باور كنيد

صندلی ها مرتب چیده شده و مسئول فرهنگی مدرسه در حال آماده سازی کلیپی با موضوع بازگشایی مدارس است. «حسین شهرابی» می گوید بچه ها باید با انرژی و نشاط سال تحصیلی را شروع کنند: «بعضی دانش آموزان در روز اول مهر با انرژی کم وارد مدرسه می شوند. هدف از برنامه های متنوع امروز این است که دانش آموزان را پرنشاط راهی کلاس های درس کنیم.»

کلیدواژه حرف های «مهدی لواسانی» مدير واحد شريعتي اما، «باور داشتن توانایی ها و استعدادها» است. او مي گويد: «جامعه، آدم ها را بعد از موفقیت شان باور می کند، ولی این افراد، قبل از هر اتفاق، خودشان را باور داشته اند. پس خودتان، توانایی هایتان و استعدادهایتان را باور کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. رمز موفقیت همین است.»

لواساني سه توصیه کاربردی هم به دانش آموزان دارد: «در سال تحصیلی جدید بیشتر از قبل به بزرگترها احترام بگذارید چون در واقع به شخصیت خودتان احترام گذاشته اید، نظم فکری و برنامه ای داشته باشد که مهمترین عامل موفقیت در کنکور است و در برنامه های مدرسه پرنشاط و قوی شرکت کنید.»

دغدغه كنكور از اول سال

ادامه مراسم بازگشايي مدرسه شاد است. اما «کامیاب جلیلیان» از پایه دوازدهم، از دغدغه های امسالش می گوید: «امسال همه مان فقط به کنکور فکر می کنیم. خیلی از برنامه ها را از تابستان شروع کرده ایم ولی با شروع سال تحصیلی کارمان جدی تر می شود. باید با برنامه ریزی، خوب درس بخوانم چون امسال مهمترین سال تحصیلی زندگی ام است.»

کنکور، نه فقط برای دوازدهمی ها مهم است که دغدغه پایه های پایین تر هم هست. این موضوع را «پویا کاهنی» از پایه دهم می گوید: «با شروع مدرسه ها برنامه ریزی می کینم تا درس ها را با هدف موفقیت در آزمون سراسری بخوانیم. اگر با این هدف جلو برویم درس ها در سال دوازدهم روی هم جمع نمی شود. لازمه این مسیر سه ساله، داشتن روحیه بالا، انگیزه و نشاط است. در این راه باید امیدوار و شاداب باشیم.»

اخبار پیشنهادی