نهمی های واحد فرمانیه برای ترم دوم چه برنامه هایی دارند؟

امتحانات نیمسال اول دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه هفته گذشته به پایان رسید و  دانش آموزان بعد از چند روز استراحت، از ۲۱ دی ماه به کلاس های آنلاین برگشتند. «محمد باقری» مشاور پایه نهم فرمانیه ای ها برنامه های نیمسال دوم را متفاوت تر از نیمسال اول تحصیلی می داند: «به طور کلی برنامه دانش آموزان در دو نیمسال اول و دوم متفاوت است. در نیمسال دوم تمرکز اصلی ما در پایه نهم، روی هدایت تحصیلی و برگزاری کلاس های آمادگی آزمون ورودی مدارس برتر است.»

صحبت اصلی مشاور نهمی های فرمانیه با اولیا و دانش آموزان، زمان ارائه کارنامه امتحانات نیمسال اول انجام می شود. باقری می گوید: «دانش آموزان زمان ارائه کارنامه به دو گروه تقسیم می شوند. کارنامه گروه اول که نمرات خوبی در امتحانات کسب کرده اند، بدون توصیه خاصی به اولیاشان تحویل می دهیم. برای دانش آموزان گروه دوم که عملکرد ضعیفی داشته اند، علاوه بر تحویل کارنامه، جلسه ای هم برای هر اولیا تشکیل می شود تا عملکرد دانش آموز بررسی شود.»

به گفته باقری برگزاری کلاس آمادگی برای آزمون ورودی مدارس برتر، باعث انرژی بیشتر دانش آموزان می شود: «دانش آموزان پایه نهم در سال سرنوشت سازی قرار دارند، پس سال تحصیلی را بسیار پر انرژی شروع می کنند. برای استمرار داشتن این انرژی و افزایش انگیزه، کلاس های آمادگی آزمون ورودی مدارس برتر را از پنج شنبه ۲۵ دی ماه می کنیم. این کلاس ها در درس های ریاضی، فیزیک و شیمی برای دانش آموزانی که عملکرد قابل قبولی در امتحانات داشتند برگزار می شود.» 

مشاور پایه نهم واحد فرمانیه، هدایت تحصیلی را مهم ترین سر فصل این پایه می داند: «یکی از مهم ترین اتفاق های مربوط به روند تحصیلی دانش آموز در این سن، انتخاب رشته تحصیلی است. انتخاب رشته در فرآیند هدایت تحصیلی واحد فرمانیه با دقت بالایی انجام می شود. در برنامه ما، دانش آموز ابتدا شغل آینده خود را انتخاب می کند و سپس رشته دانشگاهی آن شغل را. در انتها نیز گرایش تحصیلی مربوط به آن رشته در دبیرستان دوره دوم را مورد تحقیق و ارزیابی قرار می دهد. در انتها، با توجه به تحقیقات انجام گرفته، آن رشته و شغل مورد نظر را در جلسه ای برای دیگر دانش آموزان ارائه می دهد.»

به گفته باقری جلسات معرفی رشته با فرآیند هدایت تحصیلی که از طریق سایت و سامانه همگام انجام می شود، در نهایت هم راستا می شود: «در نهایت تمامی این موارد به نمرات و آزمون های ثبت شده دانش آموز در سامانه همگام پیوند می خورد. با در نظر گرفتن تحقیقات و علایق دانش آموز، نمرات و ارزیابی مشاورین و دبیران درباره او، نمرات و اولویت بندی های دانش آموز و همچنین نظرات اولیا، دقیق ترین و مناسب ترین هدایت تحصیلی ممکن برای دانش آموز نهمی فرمانیه انجام می شود.»

اخبار پیشنهادی