از برپایی نمایشگاه تا جلسات توجیهی ثبت نام در واحد فرمانیه

ساعت ۳ / بعدازظهر ۲۹ بهمن

یک ماهی است که جلسات توجیهی ثبت نام در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه شروع شده و دانش آموزان ورودی جدید به همراه اولیا خود برای آشنایی دقیق تر با مدرسه در جلسات ثبت نام شرکت می کنند. جلسات برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی، با تعداد کم برگزار می شود، به همین دلیل تعداد جلسات توجیهی ثبت نام زیاد شده است. چهره «رسول بیگی» مجری برگزار کننده این جلسات هم نشان از تعداد بالای جلسات است: خسته و البته که امیدوار!

گام اول: آشنایی اولیا با مختصات آموزشی، فرهنگی و پرورشی مجتمع آموزشی علامه طباطبایی

برگزاری جلسه توجیهی ثبت نام چند دقیقه ای تا رسیدن همه مهمانان به تعویق می افتد. پس از رسیدن تمامی مهمانان، جلسه با سلامی گرم بین مجری و آن ها شروع می شود. پس از رد و بدل شدن تعارفات همیشگی در ابتدای جلسات، کلیپی برای اولیا و دانش آموزان جدید پخش می شود: کلیپ معرفی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی. در کلیپ به بسیاری از سوالات اولیا درباره مجتمع پاسخ داده می شود؛ سابقه آموزشی مجتمع علامه طباطبایی، معرفی واحد های مجتمع و بیان موجز جشنواره ها، اردوها و برنامه های آموزشی و فرهنگی علامه در دوران آموزش حضوری و همچنین کرونا و آموزش مجازی.

گام دوم: معرفی واحد فرمانیه

کلیپ اول حدود ۱۲ دقیقه ای طول می کشد و حالا اولیا به طور کامل با مجتمع علامه طباطبایی، هدف از تاسیس آن، موفقیت های پژوهشی و برنامه های آن برای دانش آموزان آشنا شده اند. بعد از پایان کلیپ، رسول بیگی شروع به معرفی واحد فرمانیه به اولیا و دانش آموزان می کند. معرفی مدیریت، کادر اجرایی، آموزشی و فرهنگی مدرسه، برنامه های متنوع واحد فرمانیه در زمینه های گوناگون و موفقیت های متعدد پژوهشی، ورزشی و فرهنگی این واحد از مواردی است که در این قسمت برای مهمانان توضیح داده می شود. «حجت حضرتی» مدیر واحد فرمانیه که خود در جلسه حضور دارد درباره برنامه های متنوع واحد فرمانیه می گوید: «سعی ما همواره پوشش دادن ابعاد زندگی دانش آموز است. به همین دلیل در کنار فعالیت های آموزشی، شکوفایی استعداد دانش آموز در فعالیت های ورزشی، پژوهشی و فرهنگی هم بسیار برای ما مهم است.» علاوه بر این موارد، برنامه کلاسی جهت حضور دانش آموزان برای کسب آمادگی شرکت در آزمون ورودی که بخش دیگری از این جلسه بود به اولیا توضیح داده شد.

پایان جلسه؛ بازدید اولیا و دانش آموزان از محیط مدرسه

بعد از معرفی مجتمع علامه طباطبایی و واحد فرمانیه، به سوالات اولیاء پاسخ داده می شود. بیشتر اولیا نگران ادامه پیدا کردن آموزش آنلاین و چگونگی برنامه های مدرسه در آموزش غیر حضوری هستند. عده ای هم سوالاتی درباره امکان جا به جایی زمان برگزاری کلاس های آمادگی آزمون به دلیل تداخل با کلاس های حال حاضر فرزندانشان می پرسند.

بعد از تبادل سوال ها و جواب ها، نوبت بازدید اولیا از محیط مدرسه می رسد؛ راهرویی که به سمت سالن اصلی مدرسه باز می شد پر است از عکس دانش آموزان. روحیه شاد و اراده قوی در کنار علامه ای بودن، ویژگی مشترک بین دانش آموزان نظاره گر اولیا در قاب های چوبی عکس ها است. در یکی از کلاس ها هم موفقیت های پژوهشی و ورزشی واحد فرمانیه به چشم می خورد؛ انواع مدال ها، کاپ ها، تندیس ها و ……

آینده فرزندان؛ مهم ترین دغدغه اولیا

اولیا ورودی های جدید پس از بازدید از مدرسه، با مدیر و چند تن از کادر واحد فرمانیه صحبت می کنند. کیفیت برنامه های فرهنگی مدرسه در دورانی که بچه ها امکان حضور در جامعه را ندارند از دغدغه های اولیا است. مدیر واحد فرمانیه می گوید: «عدم امکان حضور در جامعه بخاطر شیوع کرونا، خیلی از بچه ها را در سال های مهم زندگی خود با خطرات ناشی از ناراحتی های برآمده از این معضل مواجه کرده است. برنامه های ما هم در مجتمع علامه طباطبایی در راستای اهمیت همین موضوع تعریف شده است.» در انتها اما تمام نگرانی های اولیا در ارتباط با آینده فرزندانشان است و واحد فرمانیه مجتمع علامه طباطبایی، یکی از گزینه های مطرح آن ها برای تربیت فرزندی سخت کوش، پرسشگر و اخلاق مدار است.

اخبار پیشنهادی