فرمانیه ای ها چطور برای آزمون جامع آماده شدند؟

دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه، با آزمون های ویژه ای برای شرکت در آزمون جامع آماده می شوند. «عباس حضرتی» مشاور پایه هشتم و مسئول آموزش واحد فرمانیه درباره این آزمون ها می گوید: «این آزمون ها در قالب طرح یادگیری در حد تسلط و  برای آماده کردن دانش آموزان جهت شرکت در آزمون جامع، از ۲۹ بهمن آغاز شد. دانش آموزان در روزهای دوشنبه زنگ اول و چهارشنبه زنگ آخر در این آزمون ها شرکت می کردند.»

حضرتی همچنین درباره اهداف برگزاری این آزمون ها می گوید: «سعی ما در این امتحانات، طرح سوالاتی در سطح آزمون جامع بود تا دانش آموز بتواند قبل از شرکت در آزمون ۲۵ اسفند، شرایط علمی خود را سنجیده و آموزه های علمی اش را مدام مرور کند. »

به گفته مشاور هشتمی های واحد فرمانیه، اهمیت بالا بردن انگیزه و همین طور ایجاد احساس مسئولیت در دانش آموزان، همانند سایر برنامه های آموزشی، بسیار مهم و تاثیرگذار است: «درکنار برنامه ریزی های دقیق آموزشی و آزمون های متنوع درسی، ما از جنبه انگیزشی هم دانش آموز را تقویت می کنیم تا او را برای رقابت صحیح در یک فرآیند آموزشی حرفه ای آماده کنیم. علاوه بر تقویت انگیزه، ایجاد حس مسئولیت در دانش آموزان از سنین نوجوانی، علاوه بر تاثیرات مثبتی که در زندگی فردیشان دارد، بسیاردر مسیر آموزشی هم به آن ها کمک خواهد کرد. این دو عامل در کنار یک برنامه ریزی درسی منسجم، می تواند بسیار در نتایج آزمون ها تاثیرگذار باشد.»

اخبار پیشنهادی