دو میلیارد و دویست میلیون ریال؛ اعتماد اولیا واحد میرداماد به طرح ماه های آسمانی

ماه های آسمانی، طرحی نیکوکارانه است که در یک سال و نیم  گذشته در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد برگزار می شود. این طرح در مناسبت های مختلف اجرا شده و تیم اجرایی واحد میرداماد هم در هر قسمت، از طریق پخش کلیپ، برگزاری آن را به اطلاع علامه ای ها می رساندند.

«حمید قصری» مسئول فرهنگی واحد میرداماد درباره طرح ماه های آسمانی می گوید: «در طرح ماه های آسمانی، ۴۰ خانواده نیازمند را شناسایی کردیم. کمک های نقدی اولیا میردامادی برای مشارکت در این کار به حساب رئیس انجمن اولیا و مربیان واحد میرداماد واریز می شد و ما اقلام مورد نیاز را از طریق همین کمک های خیرخواهانه تهیه می کردیم. دو میلیارد و دویست میلیون ریال حاصل اعتمادی است که اولیا واحد میرداماد برای طرح ماه های آسمانی به تیم این واحد داشتند.»

به گفته قصری، این اقلام در چند دسته مختلف طبقه بندی می شود: «از روز شروع طرح ماه های آسمانی، هدف ما تنها اقلام خوراکی نبود و به دیگر مسائل هم توجه داشتیم؛ اقدامات ما برای عزیزان نیازمند شامل کار های درمانی مثل تهیه دارو یا معرفی پزشک، تهیه ارزاق از قبیل برنج ۱۰ کیلویی، ۲ بسته ماکارونی، ۲ عدد تن ماهی، رب گوجه فرهنگی، حبوبات و همچنین پخت غذای گرم در مناسبت های مختلف، تهیه انواع پوشاک، تدارک اقلام بهداشتی ضروری این دوران مثل ماسک، دستکش و پدالکلی و همچنین بسته های فرهنگی و آموزشی مرتبط با محصلینی که در خانواده ها بودند هم می شد.» 

مسئول فرهنگی واحد میرداماد همچنین درباره رسالت آموزشی مدرسه می گوید: «رسالت آموزشی مدرسه اینطور ایجاب می کند که ما حتی در فعالیت های نیکوکارانه  خود، جایی برای موارد آموزشی داشته باشیم. طرح ماه های آسمانی هم نگاه ویژه ای به این بخش دارد و ما توانستیم با تهیه اقلام آموزشی مثل کتاب، دفتر، تبلت برای کلاس آنلاین و همچنین تشویق کودکان برای حفظ و تلاوت قرآن با اهدای جوایز نقدی و غیر نقدی به سهم خودمان دین آموزشی مان را ادا کنیم. شناسایی افراد تحصیل کرده و جویای کار آموزشی و همچنین فراهم کردن کار مناسب در رشته ها و فعالیت های مورد علاقه شان، از دیگر فعالیت های ما در بخش آموزشی طرح ماه های آسمانی است.»

اخبار پیشنهادی