تقویت آمادگی جسمانی و کشف استعدادهای ورزشی؛ اهداف زنگ ورزش دبستانی های واحد پاسداران

معلم ورزش پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران فعالیت های انجام شده در زنگ های ورزش دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را تشریح کرد. «حسن فربد» در گفتگو با سایت علامه طباطبایی درباره ورزش های در نظر گرفته شده برای دانش آموزان دوره اول دبستان گفت: «بهبود مهارت های مختلف جسمی، هدف اصلی زنگ های ورزش برای دانش آموزان در پایه های پایین تر دبستان است. به طور مثال بهبود مهارت راه رفتن، مهارت پریدن، سرعت عکس العمل، هماهنگی چشم و دست و افزایش دقت، مهارت دست ورزی، استقامت عضلانی پایین تنه، مهارت پرتاب از بالای سر و افزایش دقت و استقامت قلبی عروقی از جمله این اهداف هستند.»

به گفته معلم ورزش واحد پاسداران، دانش آموزان برای کسب این مهارت ها بازی های مختلفی انجام دادند: «برای اینکه به اهدافمان در طول سال تحصیلی برسیم در زنگ های ورزش بازی هایی مانند رد و بدل کردن توپ، بشين پاشو، پرتاب توپ به سبد، گرگم به هوا، توپ را بگیرو … برای دانش آموزان در نظر گرفتیم.»

تقویت آمادگی جسمانی برای کوچک ترها

بعد از بهبود مهارت های بدنی، نوبت به آمادگی جسمانی دانش آموزان می رسد. «در پایه دوم و سوم باید با انجام حرکات پایه ورزشی آمادگی جسمانی دانش آموزان را بالا ببریم. بنابراین ورزش هایی مثل به پهلو دويدن ــ سرخوردن، دویدن، پاس دادن توپ، پریدن جفت پا و یک پا، انعطاف پذیری، جهت یابی و دریافت کردن را با بچه ها تمرین کردیم. با این کارها قدرت عضلانی، چابکی و تعادل در آن ها تقویت شد.»

دوره دومی ها حرفه ای ورزش می کنند

فربد آموزش رشته های ورزشی از پایه سوم به بالا آغاز شد: «آموزش مقدماتی فوتبال، والیبال، بدمینتون، طناب کشی و بسکتبال برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی انجام شد. در ابتدای سال تحصیلی اصول اولیه آن ها را آموزش دادیم. این آموزش ها همزمان به صورت تئوری و عملی انجام شد تا بچه ها روش درس انجام این رشته ها را متوجه شوند.» به گفته معلم ورزش واحد پاسداران، دانش آموزان این مدرسه در پایان سال تحصیلی در چند رشته ورزشی به صورت حرفه ای آموزش دیده اند و استعدادهایشان برای خود و کادر اجرایی مدرسه مشخص شده است.

اخبار پیشنهادی