پیگیری و ارتباط منظم با اولیا؛ رویکرد اصلی واحد پاسداران

یکی از ارکان موفقیت هر مدرسه ای، میزان مشارکت و همفکری اولیا در برنامه های گوناگون است. اولیا دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران در ارتباط با اولیا، چه در زمان آموزش حضوری و چه آموزش مجازی نقش پر رنگی در فعالیت های مدرسه دارند.

«مهدی احدی» معاون این واحد درباره رویکرد واحد پاسداران در تعامل با اولیا می گوید: «اولیا چشم بینایی هستند که به فعالیت های مدرسه نظارت مستقیم دارند. رویکرد اصلی واحد ما، جلب مشارکت همگانی اولیا و در کنار آن، ایجاد بسترهای مختلف برای شکل گیری و تداوم تعامل اولیا با مربیان دبستان است.»

به گفته احدی انجمن اولیا و مربیان یکی از مهم ترین بستر های فعالیت اولیا در مدرسه است: «برای فعالیت اولیا در مدرسه، یکی از مناسب ترین و مهم ترین بستر ها، انجمن اولیا و مربیان است. انجمن اولیا و مربیان واحد ما، کارگروه های مختلفی دارد که شامل کارگروه پرورشی، اجتماعی، علمی – فناوری، تربیت بدنی و بهداشت، هنری و فوق برنامه و رفاهی – عمرانی است. جلسات انجمن در قالب کارگروه های مختلف تقریبا به صورت ماهانه برگزار می شود. مسائل جاری دبستان، برنامه های پیش رو و تبادل نظرات از فعالیت های انجام شده در این جلسات می باشد.»

«خانم عبدمنافی» مادر آرین نصیری دانش آموز پایه چهارم، از اعضای انجمن اولیا و مربیان این واحد است. عبدمنافی درباره رابطه مسئولین مدرسه با اولیا می گوید: «من فرزندم را از کلاس اول دبستان در واحد پاسداران ثبت نام کردم. یکی از دلایل اعتماد من و ادامه تحصیل فرزندم در این واحد، دسترسی راحت اولیا به مسئولین مدرسه بود. جلسات منظم انجمن با مدیر واحد و برگزاری جلسه خارج از جلسات انجمن در صورت لزوم، از موارد دسترسی آسان اولیا به مدیر و معاون این واحد است.»

«خانم بلادی» نائب رئیس انجمن اولیا و مربیان واحد پاسداران است. او مادر سامیار صفوی مقدم از دانش آموزان کلاس اول است که پیش دبستانی را هم در این واحد گذارنده است. بلادی برخورد خوب مسئولین مدرسه را از ویژگی های مهم این واحد می داند: «مسئولین واحد تمام تلاش خود را برای عملی کردن پیشنهاداتی که ما در جلسات انجمن مطرح می کنیم، انجام می دهند. در صورت بروز مشکل در سامانه آموزش مجازی هم برخورد مسئولین بسیار دلسوزانه و با پیگیری همراه است. در کل می توان گفت مهم ترین ویژگی واحد پاسداران برخورد خوب با نگرانی ها و دغدغه های اولیا است.»

به گفته نائب رئیس انجمن اولیا و مربیان این واحد، در کنار بحث ارتباط با مسئولین مدرسه، ارتباط با آموزگاران هم بسیار دلگرم کننده و مناسب است: «سهولت ارتباط با آموزگاران یا مشاور مدرسه در کنار ارتباط با دیگر مسئولین واحد از دیگر نقاط قوت واحد پاسداران است. در کنار زحماتی که آموزگاران برای تولید محتوای حرفه ای انجام می دهند، به سوالات اولیا هم در کنار مباحث آموزشی پاسخ می دهند. به طور کلی می توان گفت رمز موفقیت واحد پاسداران، احساس مسئولیت، پاسخ گویی مناسب و برخورد خوب مدیر، معاون و کادر آموزشی این واحد با اولیا است.»

اخبار پیشنهادی