جشنواره خوشمزه های سالم

دانش آموزان دبستان های علامه طباطبایی در همه مقاطع از ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت، می توانند در جشنواره غذایی «خوشمزه های سالم» شرکت کنند. آن ها برای شرکت در این جشنواره، از فعالیت شان در زمان آماده کردن نان، غذا، دسر و نوشیدنی های سالم ویدئو تهیه کرده و برای مدرسه ارسال می کنند.

هدف از برگزاری این جشنواره در دبستان های علامه طباطبایی، توجه به رژیم غذایی کم کالری در دوران کرونا و خانه نشینی، جایگزین کردن مواد غذایی و نوشیدنی های سالم به جای فست فودها و نوشیدنی های ناسالم، انجام فعالیت گروهی در خانه و ایجاد شور و نشاط برای دانش آموزان است.

با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، دبستانی های علامه ای برای شرکت در جشنواره «خوشمزه های سالم» می توانند غذا های مناسب برای سفره افطار و سحری را تهیه کرده و به مدرسه معرفی کنند.

دانش آموزان پیش دبستان تا پایه سوم می توانند با تهیه دسر، سالاد، انواع نان، آماده کردن نوشیدنی و دم نوش، در این جشنواره شرکت کنند. دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم نیز می توانند با آماده کردن غذا های سنتی و محلی، غذا های گیاهی و غذا های دریایی و ارسال ویدئو آن به مدرسه، در جشنواره خوشمزه های سالم شرکت کنند.

برگزار کننده این برنامه، واحد تهرانپارس است. بقیه دبستان های علامه طباطبایی نیز برای شرکت در جشنواره باید آثار دانش آموزان را تا ۱۱ اردیبهشت به واحد تهرانپارس ارسال کنند. توجه به تزئین غذا و دسر و تهیه مواد اولیه سالم برای پخت غذا، برای شرکت کنندگان، امتیاز دارد.

اخبار پیشنهادی