برنامه ریزی اختصاصی آموزشی

دبيرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبايي واحد پاسداران با همکاري مجموعه‌اي از بهترين و باسابقه‌ترين‌ معلمان در کنار کادر اجرايي جوان و با انگيزه،  فضايي امن و شاد براي دانش‌‌آموزان فراهم کرده است. در اين واحد آموزشي، دانش‌‌آموزان بيشتر بر اساس فعاليت‌‌هاي مستمر ارزشيابي مي‌‌شوند تا اضطراب‌شان کاهش يافته و ارزيابي‌‌ها دقيق‌‌تر باشند. به کارگيري روش‌‌هاي «خويش ارزيابي»توسط دانش‌‌آموزان به همراه ارائه آموزش‌‌ها و ابزارهاي لازم براي تحقق آن، بخش ديگري از رويکرد آموزشي واحد دخترانه پاسداران براي تقويت مسئوليت‌‌پذيري دانش‌‌آموزان است.

 

برنامه‌‌ريزي روزانه براي مطالعه

دختران علامه‌‌اي از ابتداي سال تحصيلي برنامه‌ريزي‌هاي مدون و اختصاصي براي مطالعه‌شان دارند. دانش‌‌آموزان به‌‌صورت روزانه ميزان مطالعه خود را در هر درس در «روزنگار» يادداشت مي‌‌کنند. در پايان هر هفته، ساعات مطالعه هر فرد و تناسب آن با نمره کسب شده، توسط مشاوران مدرسه بررسي و نتايج آن به همراه برنامه‌ريزي درسي جديد به دانش‌‌آموزان ارائه مي‌‌شود. هدف از اين برنامه، اختصاصي‌‌کردن برنامه‌‌هاي آموزشي با توجه به تفاوت‌هاي فردي دانش‌‌آموزان است. در اين واحد آموزشي، روانشناسان در کنار مشاوران تحصيلي جلسات مشاوره فردي و خانوادگي براي دانش‌‌آموزان و خانواده‌‌هايشان برگزار مي‌‌کنند. مدل رفتاري و آموزشي واحد پاسداران بر اساس تئوري انتخاب و رويکرد هوش‌هاي چندگانه است. پذيرش تفاوت‌ها و پرورش استعدادها اهتمام ما است.

 

چه مهارتهايي به دانش‌‌آموزان آموزش داده مي‌‌شود؟

کلاس‌‌هاي فرهنگي و هنري در دبيرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبايي- واحد پاسداران، در رشته‌‌هاي نمايش، طراحي و نقاشي برگزار مي‌‌شود. دانش‌‌آموزان با توجه به استعداد و علاقه خود در اين کلاس‌‌ها شرکت مي‌‌کنند. آموزش آشپزي، عروسک‌‌سازي، قاليبافي، پتينه و ويتراي نيز به‌‌عنوان بخشي از کلاس «کار و فناوري» پيگيري مي‌‌شود. دانش‌‌آموزان واحد دخترانه پاسداران، در زنگ‌‌هاي پژوهشي نيز ابتدا ياد مي‌گيرند خلاقيت و نوآوري داشته باشند و سپس اين خلاقيت را در رشته‌‌هاي مختلف پرورش دهند. رشته‌هاي رباتيک، سازه ماکاروني، گلايدر، نانو، انيميشن و ساخت بازي در زنگ پژوهش تدريس مي‌شود.

مشاوران در کنار روانشناسان در خدمت دانش‌‌آموزان

مشاوران مدرسه دخترانه واحد پاسداران، با دانش‌‌آموزان در فضايي کاملا دوستانه تعامل مي‌‌کنند و با خانواده‌هايشان ارتباطي نزديک دارند تا بهترين شرايط براي رشد دانش‌‌آموزان مهيا شود. همچنين روانشناسان در کنار مشاوران تحصيلي جلسات مشاوره فردي و خانوادگي براي دانش‌‌آموزان و خانواده‌‌هايشان برگزار مي‌‌کنند.